Gå til innhold

Pumpe melk


konow

Anbefalte innlegg

Mulig at dette er noe som alle andre enn meg vet fra før, men jeg har i alle fall prøvd et nytt "pumpetriks" i dag;

 

Skal på fest i dag og tenkte å pumpe et lite lager sånn at pappaen kan dra hjem med barnet etterhvert og legge henne. Fikk tips av kusina mi å pumpe mens ungen suger på det andre brystet.

 

Og det var effektivt, gitt! Melken sprutet inn i pumpa, trengte bare trykke litt innimellom. Og fikk ut nesten dobbelt så mye som jeg har fått ut før.

 

Hurra for oxytocin! (eller hva det nå heter, hormonet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt tips!

 

Men...snuppa mi nekter å ta flaske, så pumper ikke ofte.

 

Har prøvd forskjellige flasketyper/tuter, og selvfølgelig at andre enn jeg gir henne flaska, men uten hell så langt :( Bare pupp som er bra nok ser det ut til. Litt frusterende å ikke ha muligheten til å la andre passe henne noen timer!

 

Noen som har noen gode tips kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frøken på snart 3 mnd har ikke ville hatt flaske, men da har vi prøvd med Avent. i går drakk ho 100 ml fra Nuk-flaske (kan kjøpes i blant annet lekebutikker) og tuten på den flasken er litt annerledes. Så prøv en annen flaske. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å gi melk i kopp også, det gjorde vi en del her de første ukene fordi puppene var så såre. Litt mer søl enn med flaske, da.

 

Demonstrasjonsvideo fins på ammehjelpens nettsider (som forøvrig er veldig bra)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...