minbittelillegutt Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 Når reiste dere utenlands første gang med deres små og gikk det bra? Vi vurderer en reise til spania når minsten er 6,5 mnd korrigert, født i uke 25. Tenker på infeksjonsrisikoen og muligheten for å bli forkjølet på fly og av airconditionen. Det skal sies at han aldri har vært forkjølet, tett i nesen eller noe som helst annet. takk for svar :-)
Slank bakfra :) Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 ........tøtta mi, 2mnd prematur og dysmatur var vel året korrigert første gang hun var med langtur like før jul i fjor. Tok da fly fra midt-norge til Oslo. Båt til København, og hotell noen netter. Og det gikk greit nok.Var litt styr med fly pga dotter i ørene og turbulens for tøtta mi. Neste tur var nå i påska. Også da fly til Oslo, og båt til Kiel og bil videre. Og for en forskjell. Nå var det som en drøm å ha med seg ungen...... Mere nysjerrig, mere "våken" på det som foregikk, og mye enklere med tanke på mat. Så jeg personlig hadde IKKE ville dratt så langt med en baby på 6,5 måneder.
*Maggi* Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Vi reiste på ferie til Frankrike (med fly) da veslejenta vår var ca. 6,5 mndr. korrigert. Hun ble født i uke 27. Turen gikk kjempefint - litt smålei på slutten av flyturen ned, men ble verken forkjølet på flyet eller av airconditionen der vi bodde. Var kjempevarmt da vi var der, men brukte airconditionen på soverommet med vett, slik at det ikke ble så kjempestore kontraster mellom dag og natt-temperatur! Koste oss ved bassenget om dagen, og hjemme eller på restaurant om kvelden (hadde med paraplyvogn som hun kunne sove i). Jeg synes det gikk kjempefint, jeg - og hadde ikke nølt med å ta turen en gang til. Hadde med en del ting hjemmefra, slik som grøt, mme, middagsglass og hvis jeg ikke husker feil - bleier. Tror det viktigste er at man ser an barnet - du er jo den som kjenner ditt barn best, og hvis du tror han vil ha det fint på turen, hadde jeg tatt sjansen. Det virker jo ikke som han er av de som får alt av sykdommer heller da, siden han ikke har vært verken forkjølet eller noe annet i løpet av vinteren. Om dere reiser, så vil jeg ønske dere en god tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå