Gå til innhold

min fødselshisorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

da skal jeg forsøke å fortelle min fødselshistorie.

Da jeg våknet på lørdag morgen, merket jeg at jeg hadde litt vondt i ryggen og litt mensmurringer. Turte ikke tenke at det kunne være rier som snart kom, siden jeg har blitt "lurt" før. Men det tok ikke lang tid før jeg skjønte at det var rier som kom med tette mellomrom. Allerede kl 12 var det fem min mellom hver rie. Jeg ringte sykehuset og fikk beskjed om å vente litt. litt over ett dro jeg til sykehuset og da jeg kom dit hadde jeg en cm åpning og riene var nå med 4 min mellomrom. Ble enig om at jeg skulle dra ut en tur og komme tilbake kl seks. Da jeg kom tilbake var det forsatt en cm åpning go nå 3- 4 min mellom hver rie. Ble allikevel send hjem. Jeg lå hjemme med kraftige rier med hyppige mellom rom 2-3 min, men skulle være flink pike og ikke dra inn for tidlig igjen. Så jeg lå der med sterke smerter og da jeg begynne å spy av riene, så dro jeg tilbake til sykehuset, rundt ni. Da hadde jeg 7 cm åpning og nå var det selvølgelig for sent å be om smertestillende.

Trodde kanskje selv nå at dette skulle gå raskt, men den gang ei. De mistet fosterlyden og tok derfor vannet, det var misfarget og lege ble tilkalt. De festet elektrode på hodet til babyen og fant ut at han hadde hatt avføring inne i magen. Alt va´r bra ifølge legen

Etterhvert kjente at jeg hadde behov for å presse, men fikk ikke lov. Slik lå jeg lenge å kjempet mot pressriene, selv om hele kroppen presset likevel. Jordmor var uerfaren og var egentlig ganske passiv (samboer hjelpe meg mer gjennom fødselen enn henne) og måtte hente en mer erfaren jordmor får å få se på meg. Hun fikk hode til å bevege seg mer ned, men måtte dra igjen. Etterhvert fikk jeg endelig lov til å presse, det føltes godt med en gang, men hodet satt helt fast og pressriene mine var ikke kraftige nok. Den mer erfarne jordmoren ble hentet inn igjen. Jeg kunne høre de prate om at legen ikke kunne komme før fire.... Jeg var så utslitt på slutten, at jeg ikke følte jeg hadde noen krefter igjen. Følte ikke jeg hadde noen magiske krefter å hente og kjente at jeg følte meg frustrert og ville bare gi opp. Hadde da presset i over en og en halv time. . de ga meg flere sprøyter som skulle forsterke riene og klippet meg 3 ganger før han endelig var ute.

jeg kan ikke si at det frister til gjenntagelse med det første, men er utrolig takknemelig for den lille gutten min. så han er verdt hver smerte jeg hadde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du var kjempeflink jeg. Selv med uerfaren jordmor. Det sier litt hvor viktig det er med mannen som støtte. Det hjelper veldig. Det er jo de vi oftest stoler mest på. Gleder meg til å møte "Bart" snart.

Skrevet

Oi, høres ut som du har fått jobbet bra ja for å få ut lille Bart. Klippet ganger! Au, au, au!!! Godt at mannen din var der og kunne hjelpe deg gjennom. Utrolig godt å ha de ved sin side i en sådan stund. Mannen min stod å blåste på pannen min, noe jeg ellers ville ha klinket han rett ned for, men akkurat der og da var det helt herlig:)

Gratulerer så mye som mamma og vi gleder oss til å få treffe Bart!

Store gratulasjonsklemmer fra

Sebastian og meg

Skrevet

Så flink du var som klarte deg fint gjennom en slitsom fødsel. Det er alltid kjipt å bli sendt hjem og ligge der med vondt. Man vil så gjerne være flink pike og ikke mase på sykehuset heller. Bra du hadde en snill mann som hjalp deg gjennom det hele. Det er fint at de får føle litt på kroppen hva som egentlig skjer også-

Gratulerer så mye med lille store Bart. Vi gleder oss til å hilse på

Beste ønsker fra oss!

Skrevet

Gratulerer så mye! Høres ut som en slitsom og tung fødsel. Skjønner jo at nyutdannede jordmødre trenger noen fødsler på å bli erfaren, men det er jo virkelig ikke det man ønsker seg når man skal inn og føde sitt første barn!

Håper du kommer deg fint etter fødselen. Tror aldri man glemmer smertene, men man kommer seg heldigvis ganske raskt:-) Gleder oss masse til å hilse på lille Bart!

Skrevet

Gratulerer igjen så mye med prinsen din :-)

Høres ut som du har virkelig fått slite under fødselen din. Tanken på å bli sendt hjem igjen var noe av det jeg fryktet mest, og at du turte å ligge hjemme så lenge er tøft gjort!

Og å få en uerfaren jordmor må jo også ha vært utrolig slitsomt og tøft for deg og mannen din. Godt han var flink og hjelpsom :-)

Og klippet 3 ganger!! Huff og huff, det er forferdelig når man er så sliten at man rett og slett ikke finner kreftene.

Som jeg sier så er Camilla fortsatt helt klart et enebarn, men smertene begynner faktisk å blekne litt etterhvert, men det tar sin tid :-) Men verdt det, det er iallefall helt sikkert :-)

Vi gleder oss masse til å hilse på deg og "Bart" på treff:-)

Kos dere masse!

Skrevet

Du har også hatt en rimelig hard fødsel. Kjempetøft å gå igjennom alt uten smertestillende, Glad alt gikk bra til slutt med deg og babyen. Godt du har en flink mann som hjalp deg da du trengte han mest!!

Gratulerer med lille "Bart" og håper dere koser dere masse!!!

Skrevet

Gratulerer så mye igjen! Litt av en fødsel du hadde. Nå er det overstått og du har vært veldig flink :-)

Så slitsomt med uerfaren jordmor, synes ikke de burde bruke det på førstegangsfødende nei. Det at du ikke fikk presse under pressriene må jo ha vært skikkelig tøft. Også ble du klippet da, aj aj aj....det høres fryktelig vondt ut.

Godt du har et stk bra mannfolk som står ved din side og hjelper deg. Nå får dere bare ta tiden til hjelp og bli kjent med den lille perfekte mannen dere har laget. Mia gleder seg stort til å treffe lille Bart :-)

Stor klem fra oss!

Skrevet

Hipp hipp Hurra endelig ble det din tur! Gratulerer så masse Hørtes ikke ut som du hadde noe årleit fødsel, jeg tror jeg hadde blitt gal om jeg måtte ha opplevd det du opplevde, bli sendt hjem, klippet 3! ganger.... Du skal være stolt av deg selv. Godt jobbet.

Nyt tiden fremover. Vi gleder oss til å se dere. Benedicte har allerede siklet på "Bart"... Lykkebarn viste henne bilde på mobilen...

klem fra oss

Skrevet

Gratulerer som mamma og med lillesmurfen alias "bart" :) Vi gleder oss til å hilse på.

Litt av en historie. Tenk at en fødsel kan oppleves så forskjellig på oss alle. Å bli klippet så mange ganger - helt forferdelig. Men det viktigste nå er du nyter tiden med lillegutt og lærer hverandre å kjenne. Utrolig herlig tid som møter deg nå og som er belønning så stor at det ikke kan beskrives med ord :)

Skrevet

Gratulerer med Bart!

Det var litt av en historie! Syns du var veldig tøff. Håper du får en fin tid nå i starten, sammen med Bart.

Vi gleder oss til å hilse på dere.

Skrevet

Gratulerer så mye med veslegutten!

Hørtes ut som en ganske lang og tung fødsel ja. Du får kose deg så mye du kan med veslegutten.

Gleder meg til å se dere begge på et senere treff.

Skrevet

Å kjære deg for en historie! ja vi kan være glade for at disse små er verd smertene vi blir pådratt under fødsel og for noen også i etterkant av en fødsel..

Håper du kommer deg raskt og at dere finner ut av dette med amminga. Jeg tror jeg har gitt litt opp. egentlig er jeg kjempe usikker..

- Nå må du slappe av kose deg og ta vare på deg selv.

Gratulerer nok en gang med den lille barten din! Håper dere finner et bra navn til ham. ;o)

God 17. mai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...