Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 eri uke 39+5 og hodet ikke festet. har hørt at hvis vannet går og hodet ikke er festet så må en legge seg ned. Noen andre som har hørt dette? og vet dere hvorfor?
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Ja har, det sies at man skal legge seg ned for å forhindre navlesnorframfall. For da kan navlesnoren bli klemt av, og blodtilførselen til barnet stopper opp. Jeg kommer til å legge meg ned om det skjer med mer. Man kan aldri vite.
LunaVillemo Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Ja,visst vannet går,så må du bevege deg minst mulig! Det er kjempe viktig...!
mamma til 3:) Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Jordmora som jeg går til sier man ikke trenger å legge seg ned.. Alle sier jo forskjellig.. Men da jeg fødte for 3 år siden fikk jeg såååå kjeft av ambulanse folka fordi jeg ikke lå når de kom..
doble Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Snakket med jordmor på føden allerede i går om dette, og hun sa at de har anbefalt dette frem til nå, men at det egentlig er bare tull.. Finner visst stadig ut noe nytt ja! Hun sa at jeg skulle ringe visst vannet gikk. Men trengte ikke gjøre noe spes hjemme (ike legge seg ned) hvis riene ikke hadde begynt ennå. Om hodet fortsatt var langt fra å være festet når jeg kom på sykehuset, ville de ta det pent, og ikke stresse babyen med å sette igang før den var klar (innen rimlig tid da).. Hun sa også at hos flergangsfødende, var det ofte sånn at hodet festet seg etter de første riene hadde begynt.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 12. mai 2007 #7 Skrevet 12. mai 2007 hmm Rikshospitalet sier du må legge deg ned og ringe med en gang...
Gjest MMJ Skrevet 12. mai 2007 #8 Skrevet 12. mai 2007 Legg deg ned og ring ambulansen, det er det jeg har lært i allefall
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 12. mai 2007 #9 Skrevet 12. mai 2007 Jeg var på savngerskapskurs her om dagen, da sa jordmor at man ikke trengte å legge seg ned. Det var vist noe man gjorde før, men trengte vist ikke det nå som sagt... Hmmm rart de mener så forskjellig om dette..
Mia_I Skrevet 13. mai 2007 #10 Skrevet 13. mai 2007 Også min jordmor sier at man ikke trenger å legge seg ned om babyen har hodet ned. Men hvis det er seteleie, så er det veldig viktig å ligge. Men - disse ekspertene burde da blir enige om dette, så vi vet hva vi skal gjøre...
Divinity Skrevet 13. mai 2007 #11 Skrevet 13. mai 2007 Jeg fikk beskjed både fra lege og jm at siden hodet var festet kunne eg bevege meg vanlig når vannet gikk. Men, dersom hodet ikke skulle være festet, måtte jeg legge meg rett ned og vente på ambulanse...
Gjest Skrevet 13. mai 2007 #12 Skrevet 13. mai 2007 Da tror jeg at jeg vil være på den sikre siden og legge meg ned jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå