Gå til innhold

jordbær

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man spise jordbær når man er gravid?

har hørt fra flere venninner at man ikke skal spise jordbær under graviditeten, men jeg har ikke lest om det noen plass.

noen med gode råd? har så sinnsykt lyst på jordbær!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også hadde hørt det, derfor spurte jeg jordmor sist jeg var der om det stemte, men nei, det gjorde det ikke. hun sa det kun var når babyen var født, for den kan reagere på jordbær i melka. så jeg koooser meg med jordbær:D

Skrevet

Det er bare helt spesielle ting man må eller bør holde seg unna når man er gravid. Heldigvis er ikke jordbær en av dem.

ELSKER JORDBÆR

Derimot bør du holde deg unna spekemat og all form for "blodig" kjøtt. Sørg for at alt er gjennomstekt.

En annen ting er upastauriserte melkeprodukter. Vet ikke helt hvor mye som selges av dette i Norge, men vær obs i ferien hvis du skal på tur!

Har selv en datter fra før med kraftige allergier mot nøtter, egg og melk. dette gjør at jeg bevisst holder meg unna ting som nøtter og egg, men melk bør en jo få i seg. Legen min sier det ikke spiller noen rolle hva jeg spiser, men er litt forsiktig likevel.

Kjøp deg en DIGER kurv med jordbær du. Spis ett for meg også!!!!!

Skrevet

takker for svar:)

da skal jeg rett ut og kjøpe meg den største kurven med jordbær jeg kan finne!!!!

nam,nam, nam:)

Skrevet

Her kan du lese kva Mattilsynet har å seie om mat til gravide:

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Som dei andre her seier er det ingen ting i vegen for å ete jordbær, men det er nokre ting å vere obs på når det gjeld kjøt, fisk og ost/melk.

Skrevet

Jeg dytter innpå jordbær for tiden :) Skyller de godt, så det ikke er noe rester av jord på dem.

Skrevet

Det er en som nevner upasteuriserte melkeprodukter.

Produkter som er laget i norge skal være pasteurisert. Men du bør være forsiktig med også de norske mugostene. Spesielt blåmuggost.

Jeg har valgt å la dem vente til etter jeg ikke er gravid mer ;)

Oster jeg er usikker på lar jeg også ligge.

Husk at noen steder på setre f.eks kan man få servert mat laget av melk rett fra kua, det hadde jeg droppet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...