Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 Hei. Foreldrene til samboeren min har samla masse utstyr fra de hadde små barn. De omtaler alt som "det er jo nesten nytt" i dette tilfelle vil det si 42 år gammelt! Og siden da har jo krav til utstyr forandret seg litt kan man si. I dag viste de oss ei (av de 4 sendene de har tatt vare på, -er det rart huset er overfylt??) seng. Den hadde lave kanter, sånn at babyen ikke kan reise seg inntil kanten som i "vanlige" sprinkelsenger. og har fare for å falle ut om ikke senga bygges litt på. De kunne jo ikke forstå at dette var et punkt vi satt litt høgt, siden det aldri avr problemer for 40 år siden. Vi kan jo selvfølgelig lage sengekanter osv osv, men eg føler at de bare mener at det de har aldri er godt nok for oss, og at vi bare vil ha alt nytt. For meg er ikke det viktig, men sikkerheten kommer forran alt, når det gjelder den lille. Er det noen som vet om det finnes krav til senger for spebarn / baby? Og andre som har erfaringer med slike foreldre?? Takk for svar!
jentebabymom Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 kast kast kast...... kjøp nytt! de aner ikke hva de prater om.det er jo støve ned for lengst...... si det som det er....vi stopper ikke sokker lengere heller
Mia_I Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Det er tross alt skjedd en viss utvikling de siste førti åra... jeg ville kjøpt ei seng slik jeg ville ha den! Tenk for en dårlig samvittighet dere får om noe skulle skje. Har selv takka nei til noen upraktiske ting/klær, og tatt i mot det jeg synes er fint eller som fortsatt holder mål. Orker ikke å fylle opp den lille leiligheten vår med ting jeg vet jeg ikke kommer til å bruke likevel. Prøver heller å forklare hvorfor. Har ikke blitt vondt tatt i mot så langt - så vidt jeg kan forstå :-)
Forskeren Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Huff, ikke lett, spesielt når det er svigerforeldre... Ja, da mener jeg altså at det sikkert ikke er lett å fortelle dem at dere ikke vil ha 40 år gamle senger.... Det finnes noen standardkrav til bredde mellom sprinkler, vet ikke nøyaktig cm-mål, men søk litt på nettet. Dette er relativt "nye" krav, og gjelder også avstand mellom trappetrind og sprinkler i trapp (i nybygde hus), for at de små ikke skal sette fast hodet mellom. Vet ikke om det er "krav" til høye sengekanter, men det sier jo seg selv... Ville nok kjøpt ny seng, jeg!
2 gutter og 1 jente Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 til et spedbarn ville jeg nok ha valg en seng som kan justeres i hoeyden. saann at naar ungen er baby kan man ha lave kanter sok gjoer det enkelt aa ta barnet inn og ut, og senere ha hoeyere kanter slik at ugen ikke kommer seg ut. Men naar ngen blir litt stoerre saa syns jeg saanne gammeldagse senger som kan trekkes ut (gjoeres lengre og lengre) ettersom ungen vokser er helt supre. de er saa flotte de sengene syns jeg. Jeg hadde ei saann selv og var saa uendelig glad i den senga mi. desverre ble den oedelagt da vi fikk fukt paa loftet! hvis ikke skulle absolutt min unge faatt den naar han blir 2-3 aar. Mye gammelt er kjempeflott og bedre kvalitet paa. men mye er kanskje ikke alltid like lettvindt aa bruke. saa det er jo en prioriteringssak. men galme moebler er mye stoedigere og stabile enn nye. gammelt er kvalitet spoerr du meg. men brukervennlighet er viktig det ogsaa. lykke til med valget!
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Jeg har ikke erfaring med å bli pådyttet ting, men det sier seg jo selv at så snart barnet begynner å snu seg, og reise seg i senga så må dere uansett kjøpe ny dyp seng til den lille. Barnedødsfall har vel gått ned de siste 40 år, og det må jo være grunnet større krav til utstyret vi bruker. Du kan jo spørre dem om de synes det er greit at den lille sitter henslengt i baksetet, uten verken sele eller sete? Det var vel det barna gjorde for 40 år siden... Nei, utviklingen er kommet lengre. Kjøp ny seng med god samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Takk for svar Det hjelper litt å høre hva andre mener. Ser at IKEA henviser til en standard på sine senger, får sjekke der mandag Så skal jeg bestille ny seng på mandag, og vurdere de gamle når ungen blir litt større
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå