Gå til innhold

Noen som har prøverørsbarn og vil ha en til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil jeg..

Men skal vi vente med prøverør til vi har prøvd en periode selv først eller kan vi gå rett på prøverør igjen? Evt hvor lang tid mellom må man vente?

Leser jo hele tida om noen som plutselig får det til selv.. Vi har ikke brukt prevensjon siden gullet ble født for et år siden, og det har jo ikke skjedd noe enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 19 mnd er prøverørsbarn. Vi ville prøve en stund selv før vi eventuelt satte i gang med prøverør igjen. Og jammen ble jeg gravid gitt, etter å ha prøvd i 3 mnd! Nå er jeg 12 uker på vei. Så det går an.. Men det kommer jo helt an på hva som er årsak til barnløsheten. Hos oss så er det jeg som har vært "problemet". Men jeg har følt at kroppen min har stabilisert seg veldig etter fødselen, med tanke på eggløsning. Var hos gyn i desember og fikk bekreftet at jeg faktisk har eggløsning. Og i mars satt spiren.

Hvis dere vil i gang med prøverør igjen, så tror jeg eneste kriteriet er at man har sluttet å amme. Men dette vet jeg ikke helt sikkert altså.

Ønsker dere masse lykke til uansett hvilken metode dere velger. Håper dere får et søsken til gullet. :)

Klem fra

Skrevet

Hei :)

Vi har et prøverørsbarn på 18 mnd og prøver på igjen med nr to i disse dager.

Du må ha sluttet å amme for minimum tre mnd siden for å starte med hormoner og prøverør igjen.Det tar jo litt tid før dere får komme til sannsynligvis, så dere kan jo melde fra at dere vil starte opp, og så prøve på egenhånd mens dere venter på klarsignal. Jeg hadde villet kontaktet klinikken for å få en plass i køen. Fra vi meldte fra til vi fikk slippe til tok det faktisk 7 mnd og det er på en klinikk med kort ventetid.

Som chess sier over her så kommer det litt an på hvor "problemet" ligger med tanke på å likevel bli gravid på egenhånd når dere måtte ha prøverør sist. Kroppen har en utrolig evne til å reparere seg etter en graviditet og fødsel! En veninne av meg hadde ekstremt dårlig eggkvalitet og måtte ha eggdonasjon. Gjett hvem som plutselig var gravid igjen når jenta ikke var stort mer enn 6 mnd? :) Det utroligsta kan altså skje.

Skrevet

Det var dårlig sædkvlitet i begynnelsen, men etter flere prøver var det ikke det allikevel.. Så vi har vel egentlig ikke funnet grunnen. Og jeg har 28 dagers syklus. Men vi passer jo ikke akkurat på å ha sex akkurat når jeg har eggløsning heller enda.. Kanskje passe bedre på nå som jeg vil ha en til.. Er litt i begynnelsefasen akkurat der igjen.. om jeg blir gravid er det kjemepfint! Men prøver å tenke at det er jo greit å vente litt også..Har det ikke travelt..

Jeg ammet bare i ca 4 mnd, så da er jo den grei..

Skrevet

Vi har en jente på 15 mnd som er ivf-baby,og vi begynte på nytt forsøk i mars.Det gikk ikke,og nå venter jeg på LAP og så skal vi prøve igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...