Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bæresjal, vevd eller elastisk, generelt?

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les mer på www.tettinntil.com

Skrevet

Eg har kjøpt eit vevd og skal kjøpe eit elastisk til nyfødtbæring, sidan det kan knytast ferdig og så putte babyen oppi. Er berre litt i tvil om kva slags sjal eg skal velje sidan det er sommar og varmt når chiquitin skal bærast rundt. Veit ikkje om det har så veldig mykje å seie eigentleg, det blir nok varmt nok med 5m stoff og baby tett på kroppen uansett ;)

Kjem til å bruke det elastiske sjalet ei stund framover, og så låne det vekk til kjærasten til storebror som skal ha baby i november, så ho kan bruke det elastiske som nyfødtsjal. Då går eg over til det vevde sjalet (Didymos).

Har også arva ei ringslynge som nok også blir brukt, særleg til nattbæring sidan den er lett å ta av/på (treng jo ikkje knyte noko)

Skrevet

Jeg har sydd meg en ringslynge i et elastisk stoff jeg kjøpte på sømsenteret. Gikk utrolig greit og jeg er kjempefornøyd med resultatet! Gleder meg til å bruke det! :)

Skrevet

På tettinntil anbefaler de elastisk bæresjal til nyfødte, både fordi det støtter best og fordi det er enklest å få til for nybegynnere. Så her har vi kjøpt en MobyWrap som både jeg og pappaen skal bruke. Siden blir det nok vevd sjal, for de elastiske har det med å sige når ungen blir tyngre. Dessuten er det flere variasjonsmuligheter med vevde sjal. Mange er også glade i andre bæreinnretninger, særlig MeiTai. Anbefaler tettinntil.com på det sterkeste! Der er det også forum med blant annet kjøp og salg av pent brukt bæretøy, mulighet for å kontakte bærehjelpere (de kommer og hjelper deg hvis du syns det er vanskelig å få til bæringen!), masse info og masse erfaringer. Knallbra sted! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...