Gå til innhold

Hva pleier dere ha til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle begynne å lage en middagsplan hver uke, sånn at vi kan planlegge litt, slippe å fly på butikken og klø seg i hodet over hva man skal ha til middag hver dag!!!

Blir litt matlei til tider, så skal lage en laaaaang liste med forslag til middager også plukke retter derfra!

Så kom igjen, send meg masse middagsforslag folkens!!! Alt fra supper ,salater, fisk, kjøtt, alt mulig!!!!

Takker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskegrateng (kjøpt), gulrotsalat (raspa gulrøtter, rosiner og appelsinsaft/eplejuice/sitronsaft-dressing over), kokte poteter

Risengrynsgrøt

Pannekaker (bruker gjerne litt grovt mel i dem)

Laksefilet i ildfast form med Amerikansk grønnsaksblanding og Lofoten fiskesaus over, gjerne brokkoli-buketter også, litt reven ost over, kokte poteter eller ris til

Pølser og hjemmelaget potetstappe til

Linsesuppe

Tomatsuppe med makaroni og kokt egg (ett til hver)

Skrevet

kylling i form: Frossengrønnsaker, ein grillet kylling, og ein pose kyllingsaus..ha alt i en ildfast form, og strø litt ost over inn i ovnen på 200 gr i ca 15-20 min til osten er smelta... lettvint og godt

Lakseburger: hamburgerbrød, laksefilet, agurk, tomat, salat, agurkdressing eller rømme.. stek laksen med sitronpepper, legg på skiver av salat, agurk og tomat, del opp laksen litt og ha litt dressing over.. nydelig og lettvint

Lettvint nudelsuppe: grønnsaker, mr lee nudler, kylling...

kok opp rikelig med vann, ha i krydder fra nudle pakken, hakk opp mye grønnsaker i små biter, og ha i kylling..kan bruke ferdig grilet kylling, eller ha i små biter av kyllingfilet..

seifilet med kvit peppersaus: Stek seifilet som vanlig, stek opp løk.. lag hvitsaus som du kryddrer med peppermix og litt salt, ha i løken..serveres med potet..

Wok: hakk opp forskjellige grønnsaker, eller kjøp ferdig pose med wokgrønnsaker(lettvint og like sunt).. kokosmelk, karri og fisk i små biter eller krepsehaler...wok grønnsakene noe, ha i karri, og ha i kokosmelken og deretter fisken.. denne er ferdig på en 15-25 min..serveres med sjasminris..

hjemmelaget kjøttpudding: 500 g kjøttdeig blandes med salt, vann, pepper og potetmel til det blir en saftig farse.. ha i hakket paprika og ostebiter, stekes i 30 min ca..serveres medvalgfri saus, men godt sammens med peppersaus

håper det var noe som fristet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...