Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 Jeg vet det kanskje ikke hører til under her, men vil gjerne være anonym og på kranglesiden får man jo bare dritale svar uansett. Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit. Har vært sammen samboeren i 4 år, og han har enda ikke sett meg naken. Selv da jeg fødte og hadde ubeskrivelig vondt tenkte jeg på det, at hold deg der borte, du skal ikke se meg naken. Jeg hadde på meg skjorte og han fikk vær så god holde seg ved hodet mitt under fødselen. Vi har sex i mørket og jeg hater å gå forbi han når det er lys i bare truse og singlet fordi jeg føler meg så stygg og feit. Jeg er ikke kjempestor, bruker str. 42/44, så jeg er vel en medium+, men allikevel får jeg meg ikke til å vise meg naken for han. Det plager meg at jeg er sånn, men kan ikke gjøre noe med det... Flere som ikke vil være naken ovenfor partner, eller er det bare jeg som har en skrue løs?
Lille søtnos Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Nei, du har ikke noen skrue løs. Det er mange som føler det som deg. Har man lav selvtillit angående seg selv er det klart det kan være vanskelig å vise seg frem med stolthet foran andre, også sin nærmeste. Har du forsøkt å prate med ham om det? Jeg er sikker på at han synes du er helt perfekt! Vær stolt av den du er og kroppen du har ! DU er unik.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Jeg skjønner akkurat hvordan du har det... Jeg har total panikk for at noen skal se meg naken, grunnet dette turte jeg ikke gå til gynekolog før jeg var 20 år, og har alltid lyset av når jeg har sex. Jeg hadde både bh og sykehusskjorte på meg under fødselen, beholdt også trusen på i det lengste- og det jeg grudde meg mest til under de ni månedene jeg gikk gravid var at fremmede skulle komme til å ta på/se puppene mine på sykehuset hvis jeg fikk problemer med ammingen. Jeg får ennå angst hvis folk kommer og stryker jenta mi i ansiktet når jeg ammer henne...føler at de kommer for nærme. Det tok meg to år før jeg klarte å være naken foran samboeren min, men synes fremdeles det er ubehagelig. Skal jeg gå på badet etter sex feks, dekker jeg meg til med en håndkle. Jeg har alltid hatet gym på skolen, fordi jeg da har måtte kle av meg foran andre. Jeg har en helt ok kropp så er nok ingen som hadde reagert om jeg hadde kledd av meg, hvorfor man føler det slik er en gåte. Har faktisk slitt så mye med dette at jeg har gått til psykolog, ble ikke noe klokere av den grunn. En forklaring for min del er at jeg ble utsatt for en voldtekt i tenårene, ble nok ikke bedre av den grunn, men jeg har egentlig slitt med dette hele livet.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Samboeren er veldig forståelsesfull, og skjønner at det er sånn jeg vil ha det, og maser ikke på meg. Heldigvis. Han sier at jeg er flott uansett. Men det plager MEG. Herregud, vi har vært sammen i 4 år og jeg klarer ikke å gi slipp på de tankene at han ikke skal se meg naken, skjønner ikke hvorfor jeg er sånn! DET plager meg... at jeg ikke kan være helt naturlig ovenfor han. Har venninner som sier det er SÅ koselig å dusje sammen med kjæresten... for meg er det helt utenkelig. HI
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Uff det er ille at man skal ha så dårlig selvtillitt! Både jenter og gutter synes det er sexy med folk som liker seg selv, uansett form og strl. Jeg har selv slitt veldig med dårlig selvtillitt og unaturlig forhold til min egen kropp. Men (er 31 år) har nå mye sunnere og nøytralt forhold til kroppen min - heldigvis. Har jobbet mye med meg selv og er avhengig av å trene regelmessig. Hadde nok likevel dekket meg til hadde jeg fått ny kjæreste (sånn helt i begynnelsen). Det er ikke noe du kan jobbe med da (psykisk/fysisk)? Hvis det er f.eks en spesiell ting som plager deg (da tenker jeg på skikkelige komplekser), kan det være noe kan gjøres (enten trening eller kirurgi)?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Jeg driver og trener og spiser sunt for fullt nå, for å se om det kan hjelpe. Er ikke EN spesiell ting som gjør det, det er alt egentlig... jeg har alltid vært stor, helt fra jeg var liten, og var plaget veldig mye da. Så slanket jeg meg mye og ble egentlig ganske fornøyd, men er ikke helt der igjen nå etter fødselen. Men det med at ngen skal se meg naken sitter i, som det har sittet i fra jeg var liten.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. mai 2007 #8 Skrevet 12. mai 2007 Synes nå du har en skrue løs jeg da ) Men er dette noe du kan jobbe med gradvis da? Altså skru av lyset når dere har sex og heller sette opp døra litt på gløtt slik at det kommer en liiiiten stripe med lys inn? Hva med å dusje sammen, skru av lyset og tenne noe stearinlys? Husk at kjæresten din elsker deg for akkurat den DU er og det hadde sikkert gledet ham masse å se deg naken!! Har egentlig ingen gode råd, annet enn at du får prøve deg sakte frem )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå