Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 I de siste dagene har jenta mi blitt så urolig på kveldene når hun spiser. Suger og suger men blir sint og begynner å grine etter en stund. Bytter side og da går det bra en stund før det blir likens der også. Hun har også vanskelig for å sovne igjen etter nattmåltidet. Kan plutselig gå et par timer før hun sovner igjen... Har jeg lite melk? bør jeg begynne å supplere med mme på kveldene? hun er snart 6 uker.
Lille søtnos Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Det skal strengt tatt ikke være nødvendig med mme dersom du ammer. Du kan selv øke produksjonen ved å amme oftere og/eller pumpe deg i tillegg. Noen ganger får de en favorittside, da ville jeg ha begynt hvert måltid med det andre brystet og avsluttet med favorittbrystet til det evt går over. Kos deg masse med ammingen og nyt de hyggelige stundene dere har sammen. Det er viktig å ikke tenke for mye på melkeproduksjonen som kan være lav, det vil kunne påvirke negativt. Sett deg godt til rette med den lille og pass på å drikke nok, også underveis når du ammer. Les mer om amming på ammehjelpen.no
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Her pleier i hvertfall knøttet å spise om natta også når det er økedøgn på gang. La henne die oftere på dagen også, for det kan jo hende hun trenger mer mat. De små vokser jo fort Det kan jo også være andre ting som plager henne som gjør at hun er urolig. Kanskje hun har litt vondt i magen på kveldene for eksempel og derfor ikke får spist skikkelig, da vil hun jo også kreve mat når hun har kommet seg
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Høres ut som min baby:-) jeg fullammer, hun er 3 mnd. Les dette, veldig interessant; http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
paulinen Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Jeg har nettopp hatt en slitsom ammeuke, og ble tipset om ammete som man kjøper på helsekostbutikker og apotek. Tok min første kopp torsdag kveld, i går, altså fredag var det allerede mer melk i puppene, og i dag har jeg hatt litt "etterlengtet" spreng. Har dessuten sovet godt for første gang på en uke uten konstante avbrudd, så den teen anbefales absolutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå