Gå til innhold

Svisker er skumle greier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo gitt Mia litt sviskesaft i melka de siste dagene for å få avføringen til å komme ut lettere. Det gikk nå på 4. dagen uten avføring, og i går kveld toppet det seg (såklart - alene hjemme og greier). Masse hyl og vondt i tarmene mens hun prøvde å presse, men jeg måtte dessverre hjelpe til med termometeret....3 ganger i løpet av kvelden. Får så vondt av henne. Hun ble helt utslitt stakkars, men vi tok en dusj sammen da, så da var det visst greit igjen. Sovna i fanget mitt og holdt fast i kosekluten sin.

Nå var avføringen mørk i fargen og hard, tidligere har den vært normal farge og bløtere...så jeg tror jo at sviskene har skylda jeg da. Det må jo ha vært enda vondere å få den ut når den er hard, siden det allerede er vondt å få den ut som myk, tenker jeg. Noen som har erfaring med sviskesaft? Kan jeg ha gitt for mye eller for lite? Gjør den avføring hardere? Det er jo mer mat i det enn bare melk da. Jeg mistenkte jo før jeg startet med det at det var litt hard kost for de sarte tarmene hennes, og det kan muligens se ut som om det var riktig. Men om noen vet noe som ikke jeg vet, så tar jeg imot alle tips!

Vi fortsetter med bare malt fra nå av tror jeg....svisker er skumle :-/

(Først sneik jeg meg rundt på sviskeglasset i kjøpeskapet, men til slutt kasta jeg hele greia før glasset skremte vettet av oss jentene som tross alt er uten mann i helgen og ikke har noen til å beskytte oss hehe.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Stakkars Mia. Jeg som tenkte det ville hjelpe. Men det gjorde det jo tydeligvis ikke. Kanskje det er for hardt for magen hennes foreløpig. Uff håper det går seg til for dere igjen og at det ikke blir like ille i kveld. Stod det ikke noe på glasset om når man kan gi det fra eller?

Håper ellers du klarer deg fint i helgen alene. Tenker på deg jeg.

Skrevet

Huff, stakkar Mia! Trodde virkelig hele poenget med svisker var at avføringen skulle bli mindre hard. Det var vel derfor alle vi nybakte mødre spiste svisker på barselavdelingen?! Men det er kanskje noe annet for disse små.. Ikke vet jeg, men det høres jo ikke bra ut. Kanskje helsestasjonen eller noen andre vet?

Skrevet

Hei, takk for det :-) Det er flere som har foreslått sviskesaft (til og med helsesøster), så det er nok vanlig at det hjelper. Tror nok magen hennes er litt for sart bare. Det sto jo fra 4 måneder, så jeg var skeptisk men da tror jeg at vi lar svisker være svisker og bare kjører på med malt som vi tror funker.

Det gikk faktisk ganske greit i går på tross av alt. Har psyka meg såpass opp til det å være alene i helgen at jeg var forberedt på det verste. Nå sover hun, så akkurat nå er verden stille og rolig ;-)

Skrevet

Huff, dette var ikke noe moro. Det var vel ikke meningen at det skulle bli hardere avføring akkurat. Håper virkelig dere får ting i gjenge igjen og at lille vesla slipper mer smerte.

Lykke til i helgen!

Skrevet

hei!

Stakkars lille Mia. Det skal jo hjelpe med svisker da, men det ser jo desverre ikke ut som det gjør det nå. håper det bedrer seg i dag for vesla, og at dere får en god helg.

godbedringsklem :o)

Skrevet

Uffda, stakkars lille Mia. Jeg har ikke noe erfaring med svisker dessverre. Her er avføringen til Sebastian blitt litt mer "tyktflytende" i det siste, men den er ikke "hard". Han har ikke bærsjet på to dager og det er ny rekord for han.

Du kan jo evt. høre med ammehjelpen. Disse damene har jo greie på så mangt så det kan jo være at de har noen gode råd for dette også?

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei på dere ;-)

Vil bare si at svisker aldri har fungert for Jojo, her i gården er det kun malt som fungerer.... Og det må til med jevne mellomrom fortsatt dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...