Gå til innhold

Da har jeg født:-) (lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har lille Iselin kommet til verden etter en kjempe rask og noe uventet fødsel.( Var helt sikker på å gå godt over termin som er 20 mai, men snuppa ville det anderledes.)

Fødselen startet med at fostervannet gikk litt etter litt på mandag 7/5 sånn i åtte tiden startet det å lekke. (historien er lagt ut tidl.) Var inne på skjekk på Ahus og ble sendt hjem i 24-tiden med ny avtale tirsdag 8/5 kl. 10.

Sov veldig dårlig den natten, men enda ingen rier, men i 7 tiden begynnte jeg å ane noe. (litt usikker på om det virkelig var rier, da de var veldig svake.) Var ca 10 min i mellom, jeg tok et bad og sto opp. i åtte tiden var de nede i 8 min og ved frokosten litt senere så begynte de å bli tettere og vondere, var da nede i overkant av 5 min. Bestemte oss da for å reise inn. Var på Ahus rundt kl. 09.45 og riene begynte å bli vonde og det var bare ca 2 min i mellom da vi tok heisen opp til føden. Ble tatt i mot og lagt på benk med målere rundt magen.

Lå der i ca 5-10 min, så plutselig kjente jeg at jeg måtte presse. (jordmødrene hadde akkuratt gått ut av rommet for å sjekke noe, men samboern min dro i snora og de kom raskt inn.)

Åpningen var da 10 cm. Ble kledd av, gikk/halveis bært over gangen til fødestua opp på benken. Vi skulle egentlig gå gjenom noe info før fødselen og jeg hadde egentlig ønske om epidural, men jordmor bare sa mellom riene, " epidural kan vi dessverre ikke sette og informasjonen er press med riene så tar vi resten etterpå".

Fikk ikke helt til å presse riktig de første riene, men etter litt justeringer kom jenta ut på tre pressrier.

Såå utrolig godt å få snuppa på brystet:-)

kl. 10.27 kom lille Iselin, 3230 gram, 50 cm og hodeomkrets på 34.

Selv om det ble litt kaos og at alt absolutt ikke gikk sånn som jeg trodde er jeg utrolig fornøyd med fødselen. Vi rakk ikke å grue oss og selv om det var vanvittig vondt akkurat når hodet var halvveis ute, så gikk fødselen så fort at jeg synes den var helt perfekt.

(det gikk 3,5 time fra førset rie til Iselin var ute.)

Og vi gleder oss virkelig til å trille på 17. mai. ( da klate je faktisk også å bli mor før jeg fyller 31, 14. mai.)

Har lagt ut bilder av vidunderet på profilen min om det er noen som vil se og jeg ønsker dere alle her lykke til videre i svangerskapet:-)

Og til dere som skal føde på Ahus, så er de kjempeflinke der, man får masse hjelp og jordmødrene på barsel er kjempehyggelig og hjelpsomme:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer:)

takk for en fin fødselshistorie:)

Skrevet

Gratulerer med den nydelige jenta!!

Kjempefin fødsel, håper på en slik selv;-)

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille jenta. Kos dere videre

Skrevet

Gratulere så masse..

Kos dere å 17.mai

Skrevet

Gratulerer så masse! :Jenta var virkelig nydelig.:) :)

Skrevet

Gratulere så massemasse!:)

Skrevet

Gratulerer så mye. Må være herlig å kunne trille på 17. mai. Kos dere masse masse :o)

Skrevet

Gratulerer - høres ut som du fikk en fin fødsel, selv om den kom fort!

Skrevet

Takk alle sammen for hyggelige gratulasjoner.

Ønsker dere alle lykke til med fødselen og barselstiden etterpå.

Vi koser oss kjempemasse alle tre og Iselin er kjempesnill.

Veldig lite gråt og hun er ikke var for høye lyder:-)

Skrevet

Grattis ;o) Fin fødselshistorie ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...