Gå til innhold

Hjelp - tabbe og mulig tillitsbrudd??? Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tiden min hjemme med minsten er snart over så jeg stakk innom jobben min for å si hei. Da jeg komm inn satt sjefen og snakket med noen på telefonen. Hun kunne fortelle at butikken kanskje kom til å få et stort oppdrag fra et stort treningslag, men hun kunne ikke si hvilket for det var klasifisert dokumentasjon. Fikk vi ordren så vil det innebære mye reising for henne og jeg ville da få jobben som assisterende butikksjef :o) Dette er supert for meg, for det innebærer en 8-16 jobb istedet for de faste kveldsvaktene jeg har i uken og jeg vil også slippe å jobbe lørdag i perioden.

Så ringer en venninne samme kveld. Hun forteller meg at vennegjengen planlegger en jentetur en helg til høsten og lurer på om jeg kan være med. Jeg svarer glad at det kan jeg kanskje for det er ikke sikker at jeg jobber helg til høsten. Det kan være at jobbendringer gjør at jeg slipper kvelds- og helgejobbing :o) Mer sier jeg ikke og jeg tror jo dette er greit å si. Sier ingenting om at jeg kanskje blir assiserende butikksjef og jeg sier ingenting om ordren for det har jeg jo lovet.

Så dagen etter treffer jeg tilfeldigvis på butikksjefen. Jeg er spent på hvem dette treningslaget er og enda mer spent på om dette blir noe av. Hun vil ikke si mer sier hun, for det er viktig at jeg ikke sier noe bort.

Spesielt ikke det at jeg kanskje skal jobbe 8-16 til høsten.

Når hun går står jeg igjen med hjertet i halsen. Jeg forstod jo ikke at det var viktig å ikke si dette. En venninne i vennegjengen jobber i en konkurrenrende bedrift. Hva om hun får vite det og legger 2 og 2 sammen og går og forteller sjefen sin dette og prøver å stjele ordren?

(men en venninne vil vel ikke gjøre det???). Hun venninnen som jobber i konkurrerende butikk er dessuten bortreist.

Et annet problem er at hun jeg fortalte det til kjenner sjen min litt. Dette er ikke et stort sted, så nå er jeg redd at de treffer på hverandre og hun sier noe som får sjefen min til å forstå at jeg har sagt noe. De treffer ellers nesten aldri på hverandre, men en vet jo aldri.

Hva ville dere gjort. Tilstått til sjefen og da risikert å miste tilliten og dermed også jobben som assisterende butikksjef (om det går i orden)

eller ikke sagt noe og håpet at det går bra?

Kan jo selvsagt ringe hun jeg sa det til å si at hun ikke må si det til noen, men da er jeg redd jeg gjør det så spennende at det hun forteller det til noen av de andre (deriblant hun som jobber i den andre butikken for de er bestevenninner), men sier at de ikke må si det videre. Slik som det er nå, håper jeg hun ikke tenker mer på det for de skal ikke planlegge mer før til sommeren og da er jo dette avklart og offentlig.

Er så redd for at jeg har rotet dette ordentlig til og at jeg skal miste 8-16 jobben som jeg har så lyst på :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved første anledning bør du fortelle sjefen din at du sa det. Fortell på samme måte som du skrev her. Du fikk tilbud om å være med på tur en helg og derfor sa du det..uten å vite at du ikke burde si det.

Tror ikke dette er et stort tillitsbrudd jeg. Det kan bli det, hvis du ikke sier noe straks.

Masse lykke til. Håper det ordner seg. Personlig synes jeg ikke det var ille, men jeg er ikke sjefen din :)

Skrevet

Takk for svar :o)

Er så usikker. Da jeg først fikk vite om det fortalte hun meg det jeg vet, men ikke mer for det det var klasifisert intill videre. Jeg lovet å ikke si noe om hun sa det, men hun valgte å ikke si noe mer fordi det er kun hun og den potensielle kunden som vet noe. Helt ok det. Men når jeg traff henne igjen så er plutselig alt blitt klasifisert og jeg har lovet å ikke si noe om noe sier hun. Hvis jeg forklarer henne hva jeg har gjort vet jeg (eller tror jeg, jeg vet) at hun kommer til å tenke at jeg lovet å ikke si noe, men sa det likevel. Hun har nok glemt hvordan ting ble sagt og gjort - og dermed er jeg redd hun ser dette som et tillittsbrudd og at jeg ikke er til å stole på. Er livredd for dette.

HI

Skrevet

Kan du ikke si til venninnen din at det var hemmelig, men at du ikke visste at det var hemmelig før du sa til henne. Derfor ville du sette pris på om hun holdt det for seg selv inntil videre.

Skrevet

Tusen takk for innspill.

Er redd for å gjøre dette for hun elsker sladder. Sier jeg det til henne er jeg redd jeg flytter det opp i kategorien sladder og at flere da får vite det - og da spesielt bestevenninnen...

Arrg. At jeg kunne være så dum. De fleste andre vennene mine hadde jeg rint og sagt det til uten å nøle, men jeg tror rett og slett ikke jeg tør å gjøre det til henne.

HI

Skrevet

Sa du at det var i ditt nåværende firma du skulle få de gode arbeidstidene? Hvis ikke så kan du jo bare dra en hvit en til sladdervenninna di og si at du vurderet å skifte til en annen jobb (annet firma) som var 8-16, men at det ikke ble noe av.

Skrevet

Hei

Tusen takk for svar. Hun vet at jeg ikke vil slutte i denne jobben så det går nok desverre ikke.

Nå har det gått noen dager og jeg har latt det synke inn. Dere har også hjulpet meg mye. Ved å se på min egen argumentasjon overfor forslagene har jeg kommet frem til at det riktige for meg å gjøre er å vente og satse på at det går greit. Skjærer det seg får jeg ærlig fortelle hva jeg har sagt og at jeg ikke trodde det var klasifisert. Hørte et sted et sitat som er ca slik "Av alle de helvetene jeg har hatt, er det få det har blitt noe av". Krysser fingrene på at dette er ett det ikke blir noe av.

Takker igjen for svar og innspill

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...