Gå til innhold

Bør jeg sjekke brystet mitt? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene hatt så ondt i ene puppen. Det er ikke noe betennelse, for det går helt fint å amme. Ingen smerte da, men det gjør så utolig ondt på yttersiden av den hvis jeg kommer borti den feks når jeg tar av og på klær. Kjennes litt hard ut. Ikke klumper, bare som om den er litt hoven liksom.

Bør jeg få det sjekket eller er det bare slik det blir etter noen mnd med amming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert en tett melkegang eller noe sånt i forbindelse med amming. (hvis det feks var kreft du var redd for er det ikke vanlig å ha smerter å brystet, bare kul) men jeg ville antagelig gått til legen likevel, siden jeg ikke liker å ha vondt:)

Skrevet

Hmmm.. Ja, når du sier det så er det jo ikke utenkelig at det er en trang melkegang. For det brystet har hele veien vært litt tyngre for han å tømme enn det andre. Men det trenger vel ikke ende i betennelse vel? For jeg synes ikke det er SÅ ondt at jeg tror det er betent. Har jo ikke feber eller noe sånt.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har hatt det slik mange ganger, men det har hjulpet å amme ekstra mye, håndpumpe i dusjen og masserer det aktuelle området. Prøv det først, så ser du om det blir bedre. Det trenger ikke å være betennelse selv om det er hardt og vondt, men kan jo utvikle seg til det dersom man ikke gjør noe med det.

Skrevet

Takk for tips. Har pleid å pumpe det brystet etter en dusj om kvelden, men sklal ta med meg litt olje å massere det i dusjen. Det var lurt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...