Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 jeg var hos legen i dag men min lille. han hadde blodprosent på 9.2 den skal være på 11-14 måtte tilbake om 2 uker for og se hvordan det sto til da. han har melkealerig så han kan ikke få grøt. han er snart 6 måneder. noen som vet om noe jernrik mat han kan få? jeg har også veldig lavt jern og har altid hatt det.
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Noen form for grøt har vel ikke melk? Det finnes grøt for barn med melkeallergi. Se på Ultra eller Meny. Ellers finnes det jern i groe kornprodukter (brød) og i leverpostei (les på boksen, men jeg tror ikke det har melk i seg) brokoli..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 helsesøster ringte Nestle, småfolket og hipp, ingen av de hadde noen grøt helt uten melk. det fins en type som er basert på soya. men helsesøter mente at soya var alergifremkaldene. vet ikke om det stemmer?? levierpostei er det ihvertfall salt i, men det er kansje så lite at det ikke gjør noe? tusen takk for svar
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 20% av de som er allergiske mot melk er også allergiske mot soya, så det kan være allergifremkallende, ja. Leverpostei er helt trygt for de små å spise, og siden babyen nå er 6 mnd kan du jo lage middager med grønnsaker med mye jern i. Selv skal vi teste snulla for jernmangel om to uker, og jeg antar at hun ikke har jern nok siden både jeg og moren min sliter med jernmangel.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Aprikoser er jernbomber. Kjøp de som er brune, og ikke lyseorange (de er behandlet på en eller annen måte.) Fås på helsekost, sikkert i butikken også. Legg et par stykker i bløt over natten. Du kan dele de i smått, og servere som rosiner, eller koke de i 20 min. i trekkevannet, og lage en mos som er fin å spise som pålegg, i fruktmos, eller ren (lage den litt tynn som en fruktgrøt). Ellers er jo brokkoli veldig jernrikt, men kan gi luft i magen. Ellers er det alle grønnsaker med sterk farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå