Gå til innhold

Yingyang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er ikke skattepliktig, skatter selv... Men kan velge om jeg vil ha frikort... Fikk tilbake alt jeg har skattet av den...

Hmmm merkelig det der du sier med husbanken... for man må jo være over atten år for og søke? det sa de på mitt kontor... Herregud blir litt små rar jeg...:)

Du får sikkert igjen på skatten du og da... Hvor mye skatter du da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste på linke du la ut... det stemmer det du sier... men mottar man stønad fra trygden så har man jo rett på og søke:)

Men ikke hvis man har dårlig råd når man jobber?

Skrevet

Skjønner at du synes det er teit, for jeg også fikk ikke til å legge inn det jeg ville i kalkulatoren til husbanken. Reglene deres er bare så feil skrevet. For klart vi er OVER 18 vi som søker, men kriteriet for å søke er UNDER 18. Så det er "egentlig barnet som søker", svarte de på mail til meg, for jeg også synes reglene er teite. Står jo ikke at man kan søke om man er aleneforsørger f.eks...

Skal ikke forvirre deg mere. Vi som alenemødre kan klart søke bostøtte, og med os som hovedinntekt, vil de fleste få innvilget bostøtta..

Uansett, at du får igjen på skatten, og har frikort, betyr jo at os er skatteoliktig.

Skjønner?

F.eks barnetrygda er IKKE skattepliktig, og du trenger da ikke levere frikort eller noe for å få den... Men med os må du levere skattekort.

Den går under det som kalles AKTTEPLIKTIG inntekt, selv om du skatter null!

Bare spør hvis noe mer er uklart, jeg har tatt meg en øl, og snøvler litt med tatstaturet men.. hehe

Skrevet

Lav inntekt/dårlig råd når man jobber, kan selvfølgelig søke.

Se på linken igjen, der det står trygder og stønader, står ikke os, derfor denne usikkerheten...

os regnes da som lav inntekt, personinntekt eller noe sånt..

Skrevet

nå skjønner jeg... ikke tenkt på det du sier ang frikort og sånn....

Skrevet

bare sånn til opplysning, da jeg var 18 år og var på sosialen og ba om hjelp, fikk jeg beskjed om at bostøtte kunne jeg få hvis jeg var UNDER 18... eller hvis jeg var OVER 18 og hadde barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...