Gå til innhold

Andre med konstant hodepine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et triks som funker mot denne hodepinen som aldri vil gi seg? Er det vanlig? hadde det ikke forrige gang...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har fått beskjed om å stikke innom lege/jordmor for å måle blodtrykket dersom jeg får hodepine (har litt høyt men ikke veldig)

Skrevet

Hei

Jeg sliter med konstant hodepinne, det er akkurat som om det er trykk i hodet og føler at øynene holder på å falle ut. Søsteren min hadde det på samme måte og faktisk hunder hele svangerskapet helst siden uke 15 ( er snart i uke 15 jeg). Hun fikk beskjed fra Riksen at hun kunne ta en 1\2 paracet men hun gjorde ikke det siden hun var redd for babyen. Det var vist ikke noe farlig men veldig plagsomt.

Jeg har pleid å få sånn hodepinne (stress hodepinne og pga. stiv nakke) siden jeg sitter mye foran data på jobben og naprapat har vart redningen min. Fysioteraput og kiropraktor var bare bortkastet penger. Tenkte jeg skulle bestille time igjen og de tre behandlinger jeg får (600 kr hver) er verdt hver eneste øre. Jeg gjør det to ganger i året og holder meg smertefri. Skal faktisk bestille time på mandag :)

Skrevet

Kanskje blodtrykket ditt er lavt? Drikk masse vann, det hjelper:-)

Skrevet

Jeg hadde også ekstremt mye hodepine frem til for et par uker siden, er ikke helt sikker på når det ga seg jeg kom bare på en dag at "hei! har ikke hatt vondt i hodet på en stund nå". Prøvde alt jeg kunne tenke meg som hjalp, drakk mye vann, sov litt etter jobb, solbriller på ute osvosv men ingenting hjalp mot meg. Men er nå 19+1 og det har gitt seg, håper du blir kvitt det også.

Skrevet

Paracet kan man bruke om man er gravid,, fungerer kjempebra mot hodepine og er heller ikke skadelig for fosteret, ibux skal man holde seg unna!

Skrevet

Takk for svar! jo jeg har litt lavt blodtrykk og stiv nakke..så kan godt være det ja! får prøve å drikke masse og myke opp nakken og se om det hjelper:) pluss at jeg har en del allergi som det er svært lite å gjøre noe med når jeg er gravid:(

Skrevet

er det sant? er det ikke skadelig å ta paracet? :D

Skrevet

legen min sa at det ikke var skadelig for fosteret, er veldig forsiktig med bruk av medikamenter, men må man så må man... på grunn av sterke smerter fikk jeg paralgin forte en gang.

så hun sa ihvertfall at paracet og paralgin forte ikke var skadelig, men alt med måte da det er misbruk som er skadelig..

det står forresten i felleskatalogen at man godt kan bruke disse preparatene")

Skrevet

Har hatt mye hodepine, ja..

Leste et sted om at progesteron (hormon) kan gi hodepine v graviditet...og at en spasertur (!) kunne hjelpe!

Mitt beste triks mot denne hodepinen er å sove..

Ellers så er ikke paracetamol så farlig for gravide (ikke bruk ibux!!)

Skrevet

Jepp, her og. Hodepine i fire måneder nå=( Fikk reise på føden for et par dager siden pga oppkast, hodepine og svimmelhet. Fikk påvist migrene også. Paracet var greit og ta sa legen og fikk recept på migrene tabletter, men de skulle jeg ta når det var som absolut verst.

Søvn og vann hjelper

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å ikke bruke ibux og ikke pinex.

Uansett er det lurt å bruke medisiner med måte.

Husk også alltid å dobbeltsjekke alle medisiner du tar. Spør legen din en ekstra gange " er du helt sikker på jeg kan ta disse medisinene" spør også om de kan skjekke på apoteket. Jeg veit om to som har fått medisiner som skader fosteret alvorlig fordi legen ikke passet på. Den ene oppdaget det selv, den andre oppdaget det ikke (man regner jo med legene vet hva de gjør) ... veldig trist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...