mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Lurte litt på et sånt kamotelt jeg...... Ååååååååååå hvorfor skal det være så vanskelig å finne noe hvor jeg ser både tynn og lang ut???? Nei da.... Men noe som passer hadde vært fint, er ikke storforlangende heller....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Jeg skal ihvertfall ha de høyhælte røde skoene mine for de matcher vogna til frøkna;-)) Har et skjørt med topp i rødt og rosa mønster, så jeg tar nok det til, med en trenchcoat utenfor, for det blir vel surt og kaldt kan jeg tenke meg.......
Duracella Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Jeg er evig takknemlig for bunaden jeg fikk til konfirmasjonen, jeg. Gjerrig som jeg er, er jeg glad for å slippe å bruke penger på klær som jeg egentlig ikke trenger mer enn en dag. Alt jeg trenger hvert år, er et par strømper! Empire-liv er in nå for tiden, så hva med en type tunika? Vil du se lang ut, kombinerer du den med langbukser med bootcut eller lignende. Og hvis du har et bredt belte rundt det smaleste punktet på midjen, og høøøyhelte sko til, så får du valuta for pengene. (Har sett på "What NOT to wear" med Trinny og Susanna)
♥Snulder Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Nå har det seg sånn at vi kvinner aldri føler oss hverken tynne eller lange selv om noen av oss er 190 og veier 40 kg... (som dere vet så er ikke det meg....)... Jeg tenkte jeg skulle slenge på meg en ikke ukjent rød/hvit retro-kjole;=) Den huket jeg tak i på H&M rett før vi satte nesa til Holmsbu...uprøvd seff... for sånt har ikke jeg tid til! Meeeeen... saken er da slik denne rare kjolen er den jeg liker best av de jeg har (2 stk.) Egentlig har jeg lyst til å bruke den i morgen i vikingland også, men den er vel ikke akkurat en bryllupspyntekjole;=) Etter masse svada så kommer poenget.... noen ganger så er det plagget som vi synes er både rart og stygt... faktisk det plagget vi blir mest glade i... Og du er da både tynn og lang nok!!!
Snuppetuppa Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Jeg skal ha jobb-uniform... Ser verken tynn eller høy ut i jobb-klærne mine, men, men noen må jo jobbe 17-mai også... Prøvde fortvilt å få noen til å jobbe for meg, men da jeg oppdaget at jeg enda ikke kommer inn i bunaden min, ja da kan jeg like godt jobbe:-)) Så nå må det jobbes hardt frem til mai neste år, da MÅ jeg passe bunaden siden jeg har en konfirmant da:-))
Blomman Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Det blir Gudbrandsdal festdrakt i år. Lillegutt får klare seg uten puppen den stunda selve 17.mai styret foregår på formiddagen ;-) men til gjengjeld skal han få sitte på ryggen min (om været tillater det...) i ny hjemmesydd svart Mei Tai ;-)
ventos Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Jeg var så lur, at jeg fikk sydd ut bunaden min (øst telemark) til 17.mai i fjor. Da var jeg 4 mnd gravid, og hadde lagt meg bra ut allerede. Og den sitter som støpt iår:-))) Målet får være å sy den inn endel til neste vår... Glad for bunad altså. Fikk den til 30 års dagen min, etter å ha mast noen år, og vært skikkelig missunnelig på alle dem som slapp å tenke på antrekk til de glade mai dager:-)))
her@ Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 I år blir det bunad igjen, Grafferdrakta - hvis jeg får den på meg igjen (har ikke prøvd den enda), og hvis ikke så blir det rondastakken. Er utrolig glad jeg har disse plaggene:-)
Karomamma Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Bunad!! Har den flotte Åmlidrakta fra Aust Agder. Bryr meg ikke om hvilken kroppsfasong jeg får i den heller
Trollmora Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Her blir det Nordlandsbundad for 27. året på rad! Er så glad jeg slipper det styret med butikker, trange prøverom, skal/skal ikke ha kjole/bukse/skjørt at du aner ikke. Nå er min mor en verdensmester på skreddersøm. Hun har sydd bunaden min og lagt den ut/inn alt ettersom kroppen har endret seg så den passer i år også )
Blomman Skrevet 14. mai 2007 #11 Skrevet 14. mai 2007 og i bunad ser man flott ut selv med flere kg enn ønsket! ;-) :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 14. mai 2007 #12 Skrevet 14. mai 2007 jeg har ikke bunad, og det må jeg innrømme at jeg syns er litt trist så når jeg blir stor skal jeg kjøpe det, for man kan vel ikke hekle en selv kan man vel.... ? :-) jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg jeg, det er meldt kaldt og regn, så det er fristende å kle seg etter været, og ikke etter dato den dagen... jeg har i noen år fått låne mamma sin bunad, for hun har to ;-) heldigprompen, men i år ville hun ha den selv, pluss at jeg er tykk der hun er tynn og omvendt... så da. Derfor savner jeg å pynte meg så flott som det.blå nordlandsbunad er målet. .-)
Lilleprins og mamma Skrevet 14. mai 2007 #13 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har bunad - nyyydelig bunad fra Sør-Trøndelag som jeg har brukt hver 17 mai siden jeg ble konfrmert. MEN i år får jeg den ikke på meg.. snufs snufs. Det er 1 mnd siden fødte barn nr 2 så jeg er vel ikke overrasket over at jeg må la den ligge i år... Hadde så inne i mitt hodet planlagt å ha på meg en dress - bukse og jakke - som jeg har i størrelse 40. Den kommer vel til å passe tenkte jeg. MEN neida - den passer heller ikke. Ble litt deppa når jeg ikke fikk igjen buksa men men.... Så i morgen må jeg ut og shoppe 17 maiklær til meg selv i en stor størrelse..... :-)
Tiggywinkle Skrevet 14. mai 2007 #14 Skrevet 14. mai 2007 Her blir det bunad på alle mann, både meg, mannen og jentene. Storebror går med korpset, så han har uniform. Ingen klesstress på meg med andre, deilig å slippe å styre med nye klær:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 15. mai 2007 Kan du ikke hekle en alà Mira Craig sine kjoler da... Er jo nesten litt bunadstil på de......
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #17 Skrevet 15. mai 2007 Denne skulle til dritgrei......
Gummelillan Skrevet 15. mai 2007 #18 Skrevet 15. mai 2007 Nordmørsbunad på meg og Råndastakk på de 3 prinsessene - dvs hvis jeg snart kommer meg bort fra laptop'en og får sydd ferdig bunaden også til den mellomste frøkna. Veldig praktisk å slippe å tenke på hva man skal ha på seg og få plagg man føler seg så staut i som bunad. Og forhåpentligvis vil bunaden passe litt bedre i år enn i fjor.... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå