ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Hvordan klarer dere dere i måneden, eller rettere sagt: er det man får av lånekassen nok til og klare seg på i måneden?
Gjest LindeOgWill Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Hva man får av lånekassen kommer an på hvor mye du får fra nav. Jeg får overgangsstønad, barnetrygd, farsbidrag, skolemateriale og litt av skolepengene og barnehagepengene dekket. I tillegg til dette får man litt fra lånekassen. Hvor mye kan du skjekke ut på støttekalkulatoren på www.lanekassen.no
Galskapens overhode Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Jeg kjenner 2 som er studenter. I tillegg til stipend og lån fra lånekassen mottar de bostøtte fra husbanken samt begge har en liten jobb v sidenav som til sammen bringer inn 5-6 tusen pr mnd. De klarer seg greit, men kan ikke leve liv med store utskeielser.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Vi er to studenter, og det går helt supert i mine øyne...har faktisk aldri hatt så mye å rutte med som nå. Leia med strøm er litt under 8000 kr, så det er jo ikke akkurat billig å bo i Oslo, men kollektivtilbudet er såpass bra at vi ikke trenger noen bil, så det sparer vi på. Jeg er ikke den personen som bruker særlig masse penger, så andre hadde kanskje ikke klart seg...f.eks. tar barnefar en del tolkeoppdrag for å få inn ekstra. Vi har ikke felles økonomi, men hadde vi hatt det, så hadde jo han kunnet brukt av mine penger i stedet for å jobbe, så alt i alt går det i pluss å leve av Lånekassa. I alle fall så lenge jeg får fødselsstipend.
kona til Pondus Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Vi får kun støtte fra lånekassen og barnetrygd fra staten. Det hadde nok godt med kun den inntekten hadde det ikke vært for de ekstrautgiftene vi har med hus og bil. Vi har valgt å ta oss deltidsjobb begge to. Jeg ser pengene kommer godt med. Vi betaler ned et lån på 1mill, fellesutgifter i borettslaget på 3000kr/mnd og har bil da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå