Gå til innhold

Noen andre som ikke planlegger masse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg litt rar jeg. Nå har jeg ca 3,5 mndr igjen til fødselen. Det eneste vi har kjøpt er vogn på salg. Har fått i hus noen arveting og låneting men det er bare bært opp på loftet og "glemt"

Har ikke hatt lyst til å kjøpe hverken klær eller bamser eller noe annet av alt dette søte som alle snakker om.

En jeg kjenner kom til meg en dag og ville diskutere hva slags kleskap vi skulle kjøpe. Jeg har ikke tenkt på noe sånt i det hele tatt jeg. Tengte h*n skal få noen skuffer i min komode.

Dette at jeg ikke handler har ingenting med overtro og "tenk om noe går galt" å gjøre. Har bare ikke "suget"

Jeg gleder meg selvfølgelig masse til ungen kommer ut. Men det er ikke en sånn nesten lammende lengsel. Jeg begynte ikke å gråte av UL

Dette er 3 gangen jeg er gravid og har ingen barn, så det er jo ikke det at barnet ikke er ønsket. Over hode ikke. Men livet er så utrolig mye mer. F.eks bare det å få dagene til å fungere.

Er det andre "rare" her inne, eller er det bare meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av du er ikke alene... Jeg er også "rar". Er 29+2 og ikke kjøpt noe. Det eneste jeg skal kjøpe før fødsel er bilsete så vi kommer oss hjem også tar vi det derfra.

Nå kommer det til å bli mange oppgitte sjeler her....

Når jeg tenker over det må jeg kanskje ha et "hentesett" med klær.

Jeg er litt "layback" på alle områder og "jo mere man planlegger jo mere går i vasken".

Skrevet

Jeg tenker jo litt at jeg ikke vet hvem det er som kommer ut enda. Ikke vet jeg kjønn, størrelse, lynne eller noe som helst. Ikke har jeg vært mor enda heller så veit ikke hvordan jeg reagerer...

Et "hentesett" og noen bleier må nok i hus ;)

Skrevet

Det er vel ikke noe galt i å "ta ting litt med ro", på en måte. Så lenge dere har det klart som babyen trenger. En pakke bleier og noen basisplagg, liksom. Er jo ikke sånn man trenger alt mulig.

Jeg planlegger en del - men det har mye med at vi bor i en "liten" leilighet (55m2 - som er full fra før ;) - så vi har nødt til å måle og styre for å finne plass til ting - som kommode og seng til den lille.. Så det kom veldig naturlig. Men jeg har fremdeles ikke vært i butikken og kjøpt vidunderlige små klesplagg, bamser, vippestoler eller babyalarm med kamera.

Jeg regner med - at har jeg det helt basiske på plass, så skulle ting gå seg til etterhvert.

Men listene har jeg på forhånd, for jeg kjenner meg selv.. Med en gang jeg har fått noe annet å tenke på (babyen) så kommer jeg til å bli glemsk som en alzheimer-pasient.

Skrevet

Man må ikke kjøpe alt mulig rart, og det er utrolig mye man egentlig ikke trenger til små babyer. Dessuten får man jo som regel en hel del gaver. Men det kan være lurt å ikke utsette alt til siste liten også. Jeg fikk nettopp råd om det av min sjef som fødte for 9 uker siden. Hun sa at de siste ukene orket hun ikke særlig mye og da angret hun på at hun ikke hadde gjort istand og handlet og vasket og sånt mens hun ennå var i form til det. En annen jeg kjenner ble små ertet litt fordi hun handlet inn og pakket sykehusbag etc så veldig tidlig. Men hun fikk svangerskapsforgiftning med sykehusinnleggelse og keisersnitt 6 uker for tidlig, så for hennes del var det kjempegreit at hun hadde gjort klart tidlig.

Tror alle burde gjøre ting i sitt eget tempo og når de føler for det jeg. Hvis man mangler noe når man har fått babyen så kan man jo sikkert be noen om hjelp til å skaffe det. Og hvis man skulle oppleve noe så grusomt som å miste babyen sin så gjør det ikke så mye til eller fra at man har kjøpt utstyr tror jeg, sorgen er like stor for det.....

Skrevet

Har litt utstyr fra før. Og så måtte jentene mine få lov å velge et sett babyklær etter at vi fikk vite at det var en lillebror som skulle komme.

En bilstol må også kjøpes inn .

Men har hele roen ellers og ingen kjøpetrang. Vi tar det som det kommer. Rom, klær, skap, stelleplass.....det vi trenger kommer nok etterhvert inn i huset.

Skrevet

Det er jo en del som planlegger no helt vilt og innkjøpene er litt i overkant etter min mening. Det har seg slik at butikkene fortsetter å ha åpent etter at jeg har født(verden stopper ikke opp). Og jeg kan shoppe etter som behovene kommer.

Skrevet

Vi planlegger ikke så masse. Tar det egentlig med knusende ro:) Litt under 3 mnd igjen til fødsel nå.

Vi begynte heller ikke å gråte på UL eller slike ting. Vi gleder oss selvfølgelig, men vi synes vi vil ta det litt som det kommer.

Har ei jente fra før og har en del klær etter henne og dessuten vet vi hvor mye som kommer i gaver etter en fødsel.

Synes ikke du skal føle at du er "rar" jeg. Vi bygger rede på ulike måter:)

Skrevet

jeg har kjøpt febermål, det er viktig!!

Skrevet

HEHE! godt å høre det er fler!

har ikke kjøpt noe som helst vi heller.. har fått 3 plagg, og et teppe. mamma har vaska og strøki alle babyklærne fra meg og broder'n-- er jo drøssevis.. ellers tar vi alt me knusende ro.. vet ikke når vi evt kommer til åbynne å handle heller! ta det utover.. :) ente no stress..

Skrevet

Hos oss er det vanlig å få det meste av famile og venner: vogn,seng, nye baby klær osv osv praktisk talt alt.

Mannen min har sagt at ingen får lov å komme med noe baby ting før barnet er ute, og det kun fordi vi vet jo ikke hvordan alt dette skal gå. Selvfølgelig håper vi på det beste men man vet jo aldri.

Han sier at jeg får akkurat det jeg ønsker meg til baby og skal ikke tenke på penger eller hvor mye ting koster, bare det ikke kommer inn i huset før babyen.

Skal selvfølgelig velge seng, vogn osv. som familien skal betale for men det skal bare bestilles og ikke hentes før.

Dette er et ønsket barn som var nøye planlagt men tror han er redd han blir skuffet hvis ting går den gale veien.

Så her handles det heller ikke før babyen er ute :) og du er ikke rar vi er jo forskjellige og det respekterer jeg :)

Skrevet

jeg har kjøpt en dyne fordi den var på salg..ellers skal vi også få vogn etc..eneste jeg skal kjøpe er seng ..tar det helt rolig, har jo et liv..

Skrevet

Jeg kan forstå deg, men jeg er heeeelt motsatt =) Mest mulig i hus, og mindre å tenke på! Koser med babyshopping, og neste helt kommer mamma og pappa for å hjelpe oss å tapetsere barnerommet + legge nytt tak (har vært litt lekasje). Godt folk er forskjellige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...