NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 OK...jeg vet det hoeres ut som om det har klikka for meg. Det er over hodet ikke for aa legge press paa ungen eller for at jeg vil foede et vidunderbarn som kan prate og lese ved foedsel... :-) Men naa har jeg altsaa begynt aa lese for magen...og det kan anbefales paa det sterkeste. Her om dagen var jeg i en gravid-butikk og da jeg hadde kjoept mamma-klaerne gjorde jeg et impulskjoep. Kjoepte en bok som er skrevet med tanke paa aa lese for det ufoedte barnet. (Utrolig hva man kan faa tak i her i USA, ja.) Saa naa leser jeg litt hver dag naar den lille har sparkeperioder...og synes det er kjempemorsomt selv. Hjelper med aa faa kontakt med den lille liksom...paa samme maate som aa synge og prate med ham. Ogsaa blir han kanskje mer vant med stemmen min paa den maaten. Saa her leses det, og jeg dunker paa magen i takt med rytmen mens jeg leser. Og de siste to gangene har det faktisk virket som om ungen blir stille mens jeg leser...og begynner aa sparke igjen rett etterpaa. Litt snaalt...men kjempemorsomt :-) Kan anbefales!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. mai 2007 Ville bare tilfoeye...vi gravide kan sannelig faa oss til aa gjoere merkelige ting ja. Innroemmer ikke dette for andre, ellers hoeres det jo ut som om det har klikka fullstendig for meg. :-)
engutttil=) Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 eg har lest t ungen sia eg visste at ungen kunne høre! eg ligg også å prate t babyen heile tia! føre mange laaaange samtala me lillenurket! får ikkje så mykje svar da men hehe=) du e ikkje aleina!
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 vet du om de har en sånn bok her i norge også?
=)Line Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Tels det å synge??? For det gjør vi, nemlig.. Har laga egen godnattsang som vi synger for ham i tide og utide..
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2007 Har aldri sett noen saann bok i Norge, men det er vel ikke saa veldig viktig hva man leser egentlig... Kanskje det ville vaert en tanke aa lese noen rim og regler som h*n etter hvert kanskje kjenner igjen? Noe som rimer og det er en viss rytme til? En reglebok for barn maa da vaere midt i blinken... He he...synes det er morsomt aa faa litt "kontakt" paa den maaten jeg. Lurer veldig paa om han vil kjenne igjen noe av det naar han blir foedt. Ogsaa synger vi god natt sang om kvelden ogsaa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå