*Milla74* Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Er det noe forskjell på tverr leie og seteleie? Her ligger knotten helt på tverra, ingen tegn til at h*n skal snu seg riktig.. Hva skjer videre da? Noen med erfaring?
Solskinnsjenta Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Ved tverrleie må du vel ha keisersnitt. Ved seteleie vurderer de bekkenet ditt og barnets størrelse om du får ks eller føder vanlig. Helsepersonell vil i noen tilfelle prøve å snu barnet ved å trykke og klemme på magen, men vet ikke hvor effektiv eller vanlig det er.
MathildeC Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Min jente laa i tverrleie kjempelenge, naa ligger hun i seteleie. Er i uke 31 naa. Det er vel ingen regel om hva som skjer, babyen kan nok snu seg baade ned eller opp :-)) Jeg haaper jo min snur seg snart, saa jeg slipper aa bekymre meg for setefoedsel vs keisersnitt. Men hvis babyen er i tverrleie, maa de vel proeve aa snu, eller det blir ks? Saa vidt jeg har skjoent kan man ikke proeve paa vaginal ved tverrleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå