mammatilOliverogMarkus Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 tror dere på alle tegnene folk kommer med for å gjette kjønnet?? Jeg har stor mage, fått mye større pupper, fått mer hårvekst(på magen), ganske likt svangerskap hittil som med forrige mann, høyt sf-mål: 28 nå i uke 26, hjertefrekvens har gått fra 156 til 136... "Alle" sier jeg får gutt, og det kan jo stemme det... Men er så irriterende at "alle" skal ha en mening om det! Men er det noen som har fått jente selv om alt tyder på at det blir gutt?? Gutt eller jente har ikke noe å si, jeg vil bare ha babyen min her snart jeg!
Gjest Ut på tur Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Snakket faktisk med JM om dette på siste kontroll. Hun sa at hennes erfaring er at det ikke er til å stole på. Er veldig tilfeldig om det stemmer eller ikke. Grunnen til at vi snakket om det var hjertefrekvensen. Forrige gang hos legen talte hun selv hva pulsen var (hun har kanskje gammelt apparat) Hos JM hunne hun hele tiden se hva pulsen var. På den lille stunden vi hørte hjertelyden varierte den fra 128 til 155. Hun sa at det var helt riktig og det var det hun ønsket å høre. Da h*n sparket blei pulsen høyere Jeg er også ganske lei av å høre hele tiden "du får jente du da" når jeg forteller jeg er kvalm fortsatt (uke 27)
tjorven 1 Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 tror det er veldig indivduelt dette her jeg merker selv stor forskjell på jente og gutte svangerskap! Gutt: ikke migrene ikke så ømme pupper, mindre hårvekst, større vekt økning!!! ikke kastet opp, mere stabilt humør,stooor mage, hittil ikke så mye vann i kroppen, jevn sex lyst ( med jenter ble jeg helt nymfo) he he, ingen skikkelige cravings hadde lyst på sjokkis og frukt. Jeg var penere med jente om bord selv om dette skal være motsatt, jeg hadde jo mere sex lyst med jente mens testosteron skal jo gjerne øke lysten....hjerte lyden har ligger litt lavere med gutt men ingen store forskjeller For min del er det fraværet av migrenene som er den største forskjellen
Propellmamma til 2 Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Ikke i det hele tatt!!! ALLE mente jeg kom til å få gutt forrige gang, hadde alle "tegnene" på det, så jeg trodde på det til slutt... Men ut kom det en herlig liten prinsesse Men blir moro å se hva slags "tegn" det blir denne gangen (jeg vet nemlig at det blir gutt).
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Jeg tror heller ikke så mye på det med gutte- og jentesymptomer. Det har mer med kroppens form og sammensetning å gjøre og hvordan man tåler sine egne svangerskapshormoner. Mine symptomer har vært omtrent som dette: -Så godt som ingen kvalme i det hele tatt. -Sterk hodepine en periode. -Nesten ingen vektøkning (2-3 kg hittil, uke 20). -Moderat vekst av pupper. -Ingen økt hårvekst på legger, snarere mindre vekst. -Ingen spesielle diller i matveien, litt mer lyst på frukt og ikke noe lyst på chips. -For det meste blid og glad. Venter i følge ultralyd ei jente.
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #7 Skrevet 12. mai 2007 nei,det er bare tull.. dette svangerskapet er stikk motsatt av det forje,men det er en gutt dette også.. tilogmed magen har totalt annet form og jeg har spydd halve svangerskapet,var ikke kvalm en gang forje gang...
:)Elvira i magen :) Skrevet 12. mai 2007 #8 Skrevet 12. mai 2007 Jeg har vært KVALM, men ellers ingen andre symptomer.Er i uke 17+ 3 og har gått opp 1 kg. Venter jente.
*RutIetutt* Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Tror ikke noe særlig på jente/gutt-mytene....da jeg ble gravid første gangen og fikk ekstrem svangerskapskvalme, mente "alle" at det måtte være jente...men det ble det ikke. Hjertelyden hans var også det man kaller "jentehjertelyd" - men han var veldig aktiv, så tror nok heller det spiller inn:o) Denne gangen er jeg også kvalm (ekstrem kvalme siden uke 5 - er bedre nå, men fremdeles plaget... - er 29+5), magen er lav, men likevel typisk "guttemage" akkurat som sist - bare at magen var høy da. Fødselsstripen har kommet denne gangen også og hjertelyden ligger på det samme. Eneste som er forskjellig er hva jeg liker/ikke liker å spise + at jeg er mye trøttere nå (men det kan jo komme av at jeg har en fra før...), har bl og føler meg mye styggere enn sist:o( Etter 3 ul`er er det uten tvil en jente der inne:o) Tror nok hvilke tegn en har kommer an på personen som er gravid, og ikke kjønnet de bærer. Det med hjertelyd er bare en myte også - har mye mer tro på at det har med babyens aktivitet å gjøre - det sa jm også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå