jojjo Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 sånn omtrent? syns vesla drikker lite jeg, spiser vel ok for sin størrelse, men er ganske så slank (ca 7 kg) Er vel omtrent sånn, fordelt på 4-6 måltider (spørs hvordan man regner siden jeg ofte venter litt mellom melk og mat) -3-4 dl mme -to grøtmåltider 1-1,5 dl -halv-hel brødskive -tilsvarende 2/3 middagsglass + litt fruktmos og fruktjuice Er dette lite??
kattungen Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Høres ut som ca det samme min spiser, bare at han spiser mindre middag. Ammer han ca 6x i døgnet, men fikk beskjed av HS at jeg skulle trappe ned på det og heller evt øke mat. Min veier litt over 9 kg og blir snart 9 mnd.
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Mi er litt over 8 mnd og snart 8 kg, hun spiser mm samt tre måltider pr dag(grøt, halvt middagsglass, en brødskive) + frukt/fruktmos. Jeg synes også hun drikker lite (kun mm, nekter å drikke vann - hører at hun ikke får i seg mye mm heller), men er vel endel væske iallefall i grøten.
-Dobergirl- Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Snuppa mi veier nesten 8kg og drikker masse...masse vann-elsker vann... også spiser hun ca morgen:1 til 2skiver brød med leverpostei ellignende Lunsj:halvbanan Middag:fiskekaker med gr,saker mellommåltid:kanskje brød eller yoghurtglass(litt over halve) Kveld:brødskive....1-2...(de blir ikke voldsom store uten skorpe)&pupp ved leggetid til dette drikker hun masse vann..... Her skal all mat spises for hånd,så moset gr.saker spiser hun ikke mye av da hun etterhvert ikke vil ha.....men fikekaer ol gir jeg henne en og en bit....det elsker hun
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Oi. Da veier kanskje ikke jenta mi så lite da. Hun er 9mnd og veier 8 kg. Er litt frustrert for hun spiser aldri opp maten sin. Litt vanskelig å si hvor mye hun drikker siden jeg ammer henne, men det virker ikke som om det er så mye melk igjen nå. hun får pupp ca 4 ganger om dagen. Prøver å gi etter måltidene. Frokost: ca 1/2 brødskive Lunsj: Ca 4 skjeer grøt ( Middag: noen skjeer middag eller brødskive Kvelds: 1/2-1dl grøt, litt fruktmos, tran og vann Jeg mistenker at hun ikke vil ha mat fordi hun vil spise selv. Det går jo greit med brød, men er ikke så lett med grøt. Fiskekaker var et genialt tips Jenta vår drikker vann av kopp da. Problemet er vel helst at vi glemmer å gi henne det til måltidene...
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Dytter litt jeg. Litt spent på hva andre barn spiser i løpet av dagen. Jeg føler at vår datter ikke får nok sånn etter "oppskriften", men hun er jo blid og fornøyd selv da. Jeg er så lei av å måtte lirke og lure hele tiden for å få i henne mat.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Sjarmøren er litt over 8 mnd og 10 kg! Han spiser følgende: - 0,5 - 1 brødskive med leverpostei til frokost - en grøt posjon til lunch + fruktmos - 1 middagsglass + fruktmos - grøt + fruktmos til kvelds Så får han mme i kopp til alle måltid da han nekter å ta puppen mer samt tilbud om vann igjennom hele dagen. Strekker seg selv etter vannkoppen når han er tørst - og vann er kjempe godt! Ja også får han en nattpupp i 0400 tida, men tror det er mest kos og lite spising for det kan umulig være særlig mye igjen inni der.
englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 snuppa spiser: ca 06.00- pupp ca09.00-grøt(5-6toppa teskjeder med pulver), pupp ca12.00- brødskive, pupp ca 15.00- halvt middagsglass, pupp ca 17.30- pupp ca 19.30- grøt (7-8 toppa teskjeder med pulver), pupp hun får også vann istede for pupp (om jeg ikke gidder å slenge den ut )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå