Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Vet at det finnes en navnedebatt her, men lite action der til tider. Vil noen snille sjeler hjelpe meg å rangere disse navnene, evt. si rett ut hva dere synes om dem? (PS: Far er fransk, så må funke på begge språk + stå til hans franske etternavn). Eleanor (Evt Elinor, Ellinor, Elenor, osv). Hedvig (brukes i Frankrike også, men ganske sjelden). Iben Amelie (uttales Ameli, med trykk på i'en - som i den fabelaktige fra Mont Matre). Vivel Corinne (uttales Corinn, med trykk på rinn) Blir kjempeglad for svar, både positive og negative!
chianti70 Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 1. Amelie 2. Iben 3. Corinne 4. Vivel 5. Eleanor 6. Hedvig Amandine - favoritt for meg Jaqueline Madeleine Lykke til!
*dragonfly* Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 1.Eleanor 2.Corinne Iben hadde jeg tenkt var guttenavn.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Iben er guttenavn ja..Nabogutten heter d..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 Iben er unisexnavn. Kan brukes på begge kjønn. Mye brukt på jenter i Danmark.
mamamaria Skrevet 12. mai 2007 #12 Skrevet 12. mai 2007 Jeg synes Elenor, Amelie og Corinne er de fineste. Hedvig, Iben og Vivel synes jeg ikke er fine. Med tanke på at du bor i norge (regner jeg med?) så kan det kanskje være en ide å skrive Ameli (så uten e på slutten) slik at det også her uttales som Ameli og ikke som Amelie med trykk på ME og e på slutten? Synes Ameli er kjempesøt :-) Corinne synes jeg er fint når det uttales som du skriver, som Corinn. Eleanor føler jeg er litt 'vanskelig' og langt navn, da blir Elenor eller Elinor litt lettere. Husk at hvis hun skal bo / vokse opp i Norge, så kan det være greit å ha et ikke altfor vanskelig fornavn, siden hun får et fransk etternavn også. Våre unger har pappas nederlandske etternavn, som er vanskelig å skrive og uttale, derfor har vi valgt norske fornavn som også kan uttales i Nederland :-) Men, det må jo stå litt i stil til et fint fransk etternavn da... Som sagt, noen av de navnene du har valgt synes jeg er fine og ikke altfor vanskelige her i norges land!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #13 Skrevet 12. mai 2007 jeg syns Iben var finest, det er både jente og guttenavn! men syns det passer best til jenter, er for søtt til en gutt liksom...
maybebaby :) Skrevet 12. mai 2007 #14 Skrevet 12. mai 2007 Synes navnene Amelie og Corinne er flotte jeg...har selv en kjempejente på jobben med sistnevnte navn... kjekt med noe som er litt anderledes enn alle de som står på topp ti lista...! selv aner jeg ikke.....pes
Mamman til Georg :) Skrevet 12. mai 2007 #15 Skrevet 12. mai 2007 Amelie er kjempefint på begge språk synes jeg
Ranveig R Skrevet 12. mai 2007 #16 Skrevet 12. mai 2007 Dersom jenta skal vokse opp i Noreg kan det vere lurt å fornorske skrivemåten litt for å unngå at "alle" uttaler navnet feil. Ellinor, Ameli, Corinn (såg litt rart ut kanskje)... Slik rangerer eg navna: Ellinor Ameli Hedvig Corinne Iben Vivel Dei to første er kjempesøte, dei to midterste er ok, dei to siste likar eg ikkje.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #17 Skrevet 12. mai 2007 1. iben 2.hedvig 3. Corinne 4. Vivel 5. Eleanor 6. Amelie
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #18 Skrevet 12. mai 2007 je synes madeleine og amelie er nyyyydelige=) men navnet skjemmer ingen:)
Raych Skrevet 13. mai 2007 #19 Skrevet 13. mai 2007 Amelie var vel egentlig det eneste jeg synes var fint... De andre blir litt for spesielle etter min smak:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå