Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk fødselen? Var den lettere, tyngere, lengre eller kortere, vondere eller mindre vond enn da dere fikk førstemann? Kan dere også si noe om hvor mange års mellomrom det var mellom de to fødslene? For meg blir det 8 år..Håper dere skjønner spørsmålet mitt:) Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,5 år mellom mine to første. Andre fødsel tok kortere tid, riene var mer effektive så åpningstiden ble mye kortere. Det gjorde at jeg ble mindre sliten og om det ikke var mindre vondt tålte jeg ihvertfall smertene bedre.. Men nr to var over en halvkilo tyngre og 4cm kortere da, så det ble en tøffere fødsel enn jeg satte pris på likevel.. Hadde det ikke vært for at han var så stor hadde nok fødsel nr to vært mye greiere enn nr en ja.

Skrevet

Fødsel nr 2 kan ikke sammenlignes med den første. Nå hadde jeg rier i 6 timer før hun var ute mot 17 timer første gangen....

3,5 år mellom mine fødsler.

Skrevet

Alle min tre fødsler tok ca like lang tid men jeg gikk med en åpning på 3cm i en uke med den første, ellers var ungen ute ca 3 timer etter at riene startet for alvor,,,

Skrevet

Venter selv nr. 2.

Men det er 11 år siden forrige mann.

er veldig spent.

PÅ sykehuset sa de at som regel går det raskere med nr. 2, da det allerede har gått en igjennom.Men det finnes alltid unntak...

Selv skal jeg ha keisersnitt denne gangen.Desformert bekken, dessuten hadde jeg styrtfødsel forrige gang.45 min fra 3cm til barnet var født.De fleipet den gangen med å si at jeg fikk komme en time før vannet gikk neste gang.

Hvordan var din forrige fødsel ?

Skrevet

Hei!

Sitter og håper på en lettere fødsel denne gangen. Førstemann tok 27 timer før han kom ut. Og han viste seg å veie over 5 kilo. Ble allikevel bare 4 sting.

Men må si at jeg ikke vet om den fødselen var spesielt hard, fordi jeg har jo enda ikke noe å sammenligne det med. Håper bare det ikke tar så lang tid denne gangen, og at det kanskje ikke er like vondt...men det er vel for mye å håpe på. Men jeg vil jo tro at kroppen husker, og vet hva den skal gjøre. Man må vel bare stole på den?!

Skrevet

Man har jo ikke akkurat noe valg.

Men snakk med de på føden, når du kommer inn.

Det er jo ikke nødvendig at de utsetter deg for umennskelige smerter.

det finnes jo medikamenter for slikt.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...