Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 blir så lei, hver dag han kommer hjem fra jobb hører jeg bare syting om hvor vondt han har og hvor sliten han er.. så legger han seg nedpå noen timer, og kanskje han tar ungen i en halvtime.. så gidder han ikke mer.. vil jo ikke at jeg skal være nødt å mase på han for at han skal være sammen med barnet sitt.......
adelia*termin 18/10* Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Min mann er ikke sånn:) Hadde ikke funnet meg i det heller jeg.. Er like mye mannen sine unger.. han tar sin del når han er hjemme, sånn bør det også være spør du meg.. Hadde tatt meg en prat med han jeg
ScaryMama Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Uff så slitsomt! Det er ikke lett å være alene om ansvaret for en baby 100% av tiden. Og jeg skjønner veldig godt at du ikke vil mase på han, han skal liksom ha lyst til å tilbringe tid med babyen. Men kanskje du bør ta en prat med han likevel?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 ja jeg sa det til han nettopp.. men han mener at det eneste han kan gjøre for at hun ikke skal gråte er å bære henne rundt fram og tilbake. og han er jo sååå sliten, selv om det nå er 5 og en halv time siden han var ferdig på jobb.. og han har sovet 2 timer.. nå traver han fram og tilbake her, og huffer seg og gir meg dårlig samvittighet.. blir så sliten av å spørre han om ikke han kan gjøre ditt og datt hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 og hver gang han holder på med henne, sitter han i sofan og ser tv, mens hun sitter på fanget og kjeder seg. ikke rart hun blir sutrete da! nå har han lagt henne på gulvet og han ligger ved siden av og sover!!!
ScaryMama Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Hvor gammel er babyen da? Menn pleier å bli mer aktive med ungene når de blir litt eldre. De syns ikke det er så moro å holde på når de er helt små, men de syns det blir morsommere etter hvert når babyene blir mer lekne og man får mer kontakt og respons fra dem.
nutri Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Jeg har inntrykk av at mange fedre ikke er like "interessert" i babyen før den begynner å bli litt mere aktiv/våken. Når de får litt mer respons på lekingen, liksom. De kjenner jo ikke barnet like godt som oss mammaer som er med dem hele dagen, og kjenner ikke barnets språk (oppførsel og lyder) like godt. Min mann klager vel ikke, men jeg har lagt merke til at det er mest bæring, og ikke så mye leking eller prating til barnet som det jeg holder på med. Og han holder ikke på så lenge heller. Så fort det er litt misfornøyde lyder fra barnet så tror han det betyr sulten og gir barnet til meg. Men han er mer aktiv med barnet nå enn før (gutten vår er 3,5mnd).
FuriLaks Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 oioi. det er uholdbart da! herregud. Blir helt paff her jeg. Tenkte jeg skulle si til deg at du bare må overlate barnet litt til han, si du skal handle, møte ei venninne eller hva som helst. Men skjønner jo at det er litt ekkelt når han bare sitter og glor på tv eller sovner... Vet ikke hva jeg skal si jeg. Håper du får prata skikkelig med han!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 hun er 4 mnd, og hun har god kontakt. jeg synes ikke det er vanskelig å få henne til å le feks. ja jeg kan jo bare overlate henne med han litt, men jeg har jo også lyst på litt tid sammen med han. resten av dagen sitter han bare foran pc'n sin liksom.. og jeg stoler ikke 100% på han med henne fordi han våkner ikke av at hun gråter..så tenk hvis han sovner og hun bare ligger der.. det har skjedd før,mens jeg har dusja.. han sover og hun gråter
ScaryMama Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Selv om vi mødre føler at vi får god kontakt med ungene når de er 4mnd, så er det helt annerledes for fedre. De syns det er mer morsomt når de begynner å gå og snakke. For de fleste fedre så begynner det å bli gøy fra de er 6mnd har jeg hørt. Det er så klart ingen unnskyldning for at han ikke hjelper mer til nå, men kanskje en liten trøst for deg at det blir antakeligvis bedre etter hvert?
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 hei! kællen her driver i båtbransjen, og for å få båtene klare blir det maaaaaange sene kvelder.. er vel inne sånn ca 22-23 hver kveld (alle dagene i uka), og da sover jo småen.. (som snart er 7 mnd) har vel hatt det slik i ca 2 mnd nå vel.. heldigvis er ikke knerten her kravstor da.. skriker og sutrer så og si aldri, men merker at det er litt deilig å ha noen få timer for meg selv når knerten sover, så det hender jeg ikke gidder å gå tur, bare slik at jeg kan gjøre noe jeg selv vil her hjemme.. Synes nå mannen din bør ta seg et tak i nakken jeg da.. ville sagt det til han. Får gå til legen om han er så trøtt, eller så får han lære seg til å bøtte nedpå litervis av kaffe eller no.. Det er mye som skjer utover fra de er 4 mnd. Vet at mannen min, som heldigvis jobber her vi bor, får med seg litt av de viktige begivenhetene som å rulle rundt, kave seg rundt og si mamma/pappa.. Han gleder seg til sommeren kommer og aaaaalllle båtene er på vannet..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #12 Skrevet 11. mai 2007 ja..jo.. jeg håper det i hvertfall! det er bare litt slitsomt å føle at jeg "tvinger" han til det når han er så sliten som han sier han er. men jeg kan jo være sliten jeg og, han tenker jo ikke på det.. slitsomt å aldri få mer enn 2-3 timer sammenhengende søvn osv. virker som han har det inntrykket at siden jeg er hjemme om dagene, så fortjener han å bare sove og slappe av som han vil når han kommer hjem. jaja, det blir nok noe annet uansett når hun ikke ammer lengre og jeg skal ut i arbeid! jeg trives jo med henne jeg da:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 ja det er jo ikke så rart at han er trøtt heller da, kommer seg aldri i seng før kl 01-02, og må stå opp igjen kl 05.30. prøver å få han til å legge seg tidligere, men f*n da, er jo ikke morra hans heller kan bruke den med at han kommer til å gå glipp av mye av utviklingen hvis han fortsetter sånn, det var lurt. dumt å gå glipp av det hvis man har muligheten til å få det med seg liksom..
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 Han skulle hatt seg en tupp i stumpen! Mannfolk ass... *grrrr* Også må jeg bare, beklager, men barnet dier, DU ammer...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 skulle stå ammes tillab, sorry! du er pirkete av deg du altså!
Pia♥CF Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 Huff da.. ikke bra .. men , har du sendt han inn på badet for å bytte bleie sånn når det strengt tatt er helt unødvendig ?? UTEN at du er med ? Det ble greia her for maaaange år siden... -"jammen, jeg klarer det ikke..." - "åjoda.. går så fint så.." og den kontakten reddet nok masse... Tørr å stole litt på han.. ta deg en rusletur ! Og såååååålykke til.. Klem fra ammende mor med diende barn (heheheheh tillab)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #17 Skrevet 11. mai 2007 joda han skifter en del bleier når han først er i slaget, så det er ikke problemet. på stellebordet er hun jo smørblid:) det som irriterer meg er at jeg alltid må SPØRRE han om han kan holde på litt med henne osv. og når hun sutrer gidder han ikke mer for han er jo så utslitt stakkars mann. men han prøver liksom ikke å unngå sutringa hvis du skjønner:) og så tror han visst at jeg bare drar fram puppen hver gang hun sutrer og det kan jo ikke han, så derfor kommer hun i retur,hehe.. var litt sur på han da jeg skrev dette innlegget, det er ikke så artig å høre på den sytinga hans hele dagen, og blir da litt irritert når han ikke gidder å holde på med dattera si..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå