Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge varer det?.. hva må jeg få i henne?... jeg som skulle ut i morgen, har barnevakt og alt.. er det VELDIG egoistisk av meg å gå ut i morgen, hvis hun er bedre ? eller bør jeg bare bli hjemme..? hva er viktig? masse vann? 10 mnd gammel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det varer like lenge som når du har det. min gutt hadde det når han var 6 mnd.. spydde i ein dag og var slapp dagen etter.. det er veldig viktig at du får i hun masse drikke.

Skrevet

vann eller mm?? det koimmer jo bare opp igjen alt sammen..

Skrevet

samme hva du gir bare du får i henne væske... jeg ammet når gutten min hadde da...han drekk mye men det kom opp igjen.. men han vekk jo væske i seg. det er det viktigaste. huff ikke noe gøy når det står på nei.

Skrevet

vanligvis ved spysyke er det lurt å drikke ofte, men bare litt om gangen, ellers kommer nesten alt opp igjen. Umulig å si hvor lenge det varer. Ville ikke gått ut hvis ikke hun var helt bra. Vet ikke hvor erfaren barnevakten din er, men ikke så festlig å passe en spysyk unge.

Ellers ved dehydrering (pga spysyke og kraftig diaré) er det også lurt å få i seg sukker og salter (sukkervann og farris f.eks ) som energi og for væskebalansen. Finnes også elektrolyttblanding på apoteket.

Skrevet

glemte å legge til farris uten bobler (dvs la stå til den er dau). Vet ikke hva 10mnd babyer spiser jeg, men litt fiber hjelper å binde tarminnhold så ikke spyr så mye. Pleier knaske litt på knekkebrød jeg, eller havrekjeks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...