Fiskestang Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 hvor lenge varer det?.. hva må jeg få i henne?... jeg som skulle ut i morgen, har barnevakt og alt.. er det VELDIG egoistisk av meg å gå ut i morgen, hvis hun er bedre ? eller bør jeg bare bli hjemme..? hva er viktig? masse vann? 10 mnd gammel..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 det varer like lenge som når du har det. min gutt hadde det når han var 6 mnd.. spydde i ein dag og var slapp dagen etter.. det er veldig viktig at du får i hun masse drikke.
Fiskestang Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2007 vann eller mm?? det koimmer jo bare opp igjen alt sammen..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 samme hva du gir bare du får i henne væske... jeg ammet når gutten min hadde da...han drekk mye men det kom opp igjen.. men han vekk jo væske i seg. det er det viktigaste. huff ikke noe gøy når det står på nei.
nutri Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 vanligvis ved spysyke er det lurt å drikke ofte, men bare litt om gangen, ellers kommer nesten alt opp igjen. Umulig å si hvor lenge det varer. Ville ikke gått ut hvis ikke hun var helt bra. Vet ikke hvor erfaren barnevakten din er, men ikke så festlig å passe en spysyk unge. Ellers ved dehydrering (pga spysyke og kraftig diaré) er det også lurt å få i seg sukker og salter (sukkervann og farris f.eks ) som energi og for væskebalansen. Finnes også elektrolyttblanding på apoteket.
nutri Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 glemte å legge til farris uten bobler (dvs la stå til den er dau). Vet ikke hva 10mnd babyer spiser jeg, men litt fiber hjelper å binde tarminnhold så ikke spyr så mye. Pleier knaske litt på knekkebrød jeg, eller havrekjeks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå