Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tobias er mye bedre.. Kiropraktoren merket framgang siden sist. Så han tror det hjelper. Han trodde ikke Tobias ville ha noe tilbakefall nå. Trodde kanskje det kunne bli litt skrik, men begrenset. Men litt skrik tåler man jo. Skal tilbake på mandag. det ble siste behandling trodde han..

Hvordan er status hos dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er litt urolig for tiden, er plaget av gulpingen (om vi ikke kan kalle det spying da..) og hard avføring. Etter han fikk mat kl 4 i natt så bare gulpet han om jeg la han ned i sengen så etter det måtte han sove opppå meg, så da ble det jo så som så med min søvn.. ER ikke så god på det samsovingsgreierne..

Men han hyyylgriner ikke på samme måten som før, så det er jo bra. Merker at han fortsatt har mageknip da, men han vrir seg bare litt og kommer emd noen grynt, og så går det over.

Litt småsutring tåler jeg;) Det er jo råd å trøste gutten nå iallefall, det var det jo ikke før:)

Godt at Tobias har kommet seg så pass bra da, bare etter de to behandlingene. Er jo utrolig hvor lite som skal til. Og så hjelper det så bra:D

Vi skal tilbake på tirsdag, så er spent på om hun merker forbedring på Sander. Er spesielt litt spent på om hoften hans er bedre. HAn hadde en liten skjevhet, men det kunne komme av den nederste ryggvirvelen som var ute av posisjon. Så det skulle hun sjekke nermere på tirsdag.

Skrevet

men du kan jo prøve Enfamil da. Tobias gulpet også gjerne leeeenge etter at han hadde spist. Plaget han veldig. Han gulper fortsatt litt av den Enfamilen, men ikke på langt nær så mye som av NAN. Ikke minst så er det bare litt med en gang. Og han er ikke så plaget heller. Men den er jo litt dyrere da. Men vi syns ikke det gjør noe, så lenge det er bedre for han..

Og så syns jeg at han virker mere mett. han spiser ikke like mye av den som av Nan. og det går lenger tid mellom hvert måltid. Men han bruker mye lenger tid på hvert måltid da. melka er litt tykkere, så han må jobbe mer for å få den ut. men igjen, så kan jo det være bra. da får han jo ikke slukt det.

Skrevet

Den Enfamil, selges den på apoteket eller? Kanskje den er litt lettere for magen til Sander da. siden han får så sinsykt hard avføring av nan, har i malt, men er jo stein hardt fordi om..

DEt at han må bruke mer tid på å spise er bare bra, føler noen ganger at det går litt for fort i svingene når han spiser;) Litt glupsk innimellom den lille gutten min;)

Skrevet

Ja, den selges på apotek. Vet ikke hvordan det blir med avføringen. Eneste jeg vet er at Tobias ikke har problemer med det. Driter 1 gang i døgnet, og da fyller han hele bleia lett! haha... Men du kan jo bare prøve den. Fikk den ihvertfall anbefalt av legen ¨på helsestasjonen..

Ps; Ble redd du ble helt borte jeg nå.

Ps2; Tobias bare sover fortsatt.. hehe..

Skrevet

*ringer mamma å be henne kjøpe den for meg* Greit å slippe å stresse til apoteket;)

Ble ikke så langt borte, hadde bare litt problemer med Sander som ikke ville sove og ikke ville spise. Så ble litt sutring. Måtte til med litt kos og bæring;) Nå sover han heldigvis da;) *krysser fingrene for at det varer*

Sambo står på kjøkkenet å lager middag til oss, å jeg sitter velfortjent i godstolen å dibber litt;)

Tobias har virkelig blitt et prakteksemplar av arten baby ;) Deilig da :D

De er jo så deilige og sjønne når de sover stille og fredelig:D ER godt å være mamma når babyen er tilfreds:D

Skrevet

hehe... men på apoteket her så visste de ikke hva det var. De måtte taste det inn på datan før de fant det. Bare sånn at du er klar over det. var å kjøpte ny i dag nemlig. Mente først på at de ikke hadde den. dah.. men fant den gitt. Blir så oppgitt over sånne ting. Det er jobben dems for pokker,.

Sander sover sikkert en stund nå. Hvis ikke så våkner han garantert når dere skal spise. hehe..

Tobias er blitt ett prakteksemplar ja.. deeeeilig. Goe gutten det.. hehe..

Skrevet

hehe, han voknet med et skrik sann ca midt i middagen; typisk. Så jeg og sambo måtte busse og spise på tur. Blir jo vandt til å spise lunken mat etterhvert så ingen krise.

Håper Sander sovner igjenn om ikke så lenge, han har ikke sovet skikkelig siden kl 1130 i dag, bare noen korte dupper. Han hylgriner heldigvis ikke da, og han kan ligge en stund å gurgle for seg selv i vogga eller vippestolen, men tror nok småen har godt av litt søvn nå..

Skrevet

Min ser ikke ut til å våkne. Spiste sist kl 14-14.30... Hmmm.... Kjedelig fyr blitt... Plutselig blitt en helt annen baby jo..

Jeg har også blitt ganske vant til lunka mat, eller ikke mat i det hele tatt. Sitter her og er sulten nå, men får ei venninne over senere. Skal spise kl 20 vi da.

Skrevet

Ja mat ikke i det hele tatt har vært veldig vanlig her og. Skal noe til å få tid til alt når småen bare skriker. Og når han endelig har vært rolig er det jo tusen andre ting å ta seg til med som føles mye viktigere enn å spise.

Har nå fått tak i emfamil nå, så blir spennede å se neste måltid.

Nå tar jeg rett og slett å pakker han ned i vognen, for nå må gutten sove litt. Han er jo overtrøtt til tusen.

Skrevet

Har han roet seg litt eller???

Skrevet

Va var ute i hagen og trillet litt og så gikk vi en liten tur. Han sov seg gjennom det hele, men når vi kom tilbake fra turen og parkerte vognen da voknet den lille luringen til igjen. Så ble vel ca tre kvarters søvn det.

Har nå prøvd å matet han, men han er jo så trøtt at han bare super i seg bittelitt og så triller øynene bakover. Legger han ned og så vokner han oppigjenn og er kjempe sulten, super litt og sovner igjen. Slik har vi hatt det gående en stund nå. Har tilslutt fått i han 60ml Emfamil nå, så får håpe det har mettet den lille magen for en stund.

Vi skulle jo egentlig bade han i kveld, men ser mørkt ut det når han skal være så vanskelig som han har vært i dag. Får se om han vokner opp litt utkvilt senere og kan få seg en kattevask;)

PS: Ser ut som om Emfamil virker, han har ikke brekt seg etter han spiste. Fikk lagt han ned uten at han ligger å svelger gulp og higster etter luft, kanksje tilfeldig, men ser lovende ut;) Så takk for tipset :D

Skrevet

Så bra. Har vært litt sutrete her også, men ikke stort. hatt det litt sånn med spise, sove, prøve å legge han ned, lys våken, spise og sove her også.. hehe.. så tok vel 1 time å få i han mat.

Det kan fortsatt hende han gulper innimellom. men her så gulper han ikke til hvert måltid lenger. Og når han først gulper, så er det litt tykkere, så det renner ikke over alt..

Skrevet

Ja så lenge det ikke hørest ut som han kvelest av gulp hver gang jeg legger han ned så er det veldig bra. Ligger jo våken om natten å lytter etter om han plutselig skal gulpe. Men kan virke som om det ble en bedring på det nå, men blir spennende å se til natten;)

Og så er det en fordel om gulpen ikke bløyter det som er av klær når det først kommer da ja;)

Nå sitter pappaen å prøver å få i han litt mat igjen før natten. Vi får bruke litt tid så vi fyller opp den lille magen så han sover godt og lenge i natt. Men går sakte med drikkingen. Småen sovner jo hele tiden. ca 20 min på 30ml.. dette blir nok et langt måltid.

Skrevet

Ja, det tar lengre tid. hehe. Men jeg bare vrir litt på flaska osv. Sovner han, så prøver jeg å rape. Men han har begynt å lære seg det nå. Så det går litt fortere.. hehe..

Hvordan var natten????

Skrevet

Hei;)

Har vært på shopping i dag, så har ikke bimmet eller dibbet på hele dagen;) Er hos svigersene nå på besøk, måtte bare dibbe litt for å oppdatere meg. Avhengig? nei da;) hehe

Kjøpte bæresjal til småen, så nå skal mammas rygg får litt avlastning. Voknet med gangsperre i ryggen i dagtidlig. *grøss*

La sander i slynga og han sovnet på max 15 sek;) Sambo mente jeg så ut som en masai fra afrika med den slynga;) hehe Men den var god for ryggen da:D

Ellers så kjøpte jeg tfk bugster tralle til bilstolen. Orker ikke å bære bilstolen inn og ut av butikken. Veier jo kjempe mye. Så da slo vi til å kjøpte vogn. Kan bruke trallen som shoppingtralle når småen blir litt større, så da slo vi til å kjøpte den nå til bilstolen.

Ellers så har ikke natten vært all verden. Sander trøblet til kl var 2, da sovnet han endelig. Voknet å ville ha mat i 4 tiden, da var han jo sulten igjenn, siden han hadde sovnet fra og ikke ville spist hele måltidet sist. Brukte vel ca 1,5 time på å få i han maten. Så voknet han igjen i 7 tiden.

Så i dag er jeg litt trøtt;) Men litt shopping hjelper på humøret, så har det rimelig bra;)

Du fått sovet godt i natt da? Tobias fortsatt et prakteksemplar?

Skrevet

PS;) Småen er ikke plaget av gulpingen lenger. Har bare gulpet opp noe små greier som man lett kan tørke bort. I dag kan det se ut til at han har mindre mageknip og, men spørst hvordan det blir til kvelden. (er somregel da det er verst)

Skrevet

Vel, han her er blitt ekstremt våken.. Fortsatt litt sutrete til tider, men ikke noe hylskrik i det minste.. Nå har han stort sett vært våken fra 16. hatt ett par sånne 5 min hviler bare.. men virker som om han er på vei inn i drømmeland nå. Men det går veldig bra på natten da. Får mat og sover med en gang..

Skrevet

Har tobias tatt natten nå eller?

Sander sovnet til i 18 tiden i dag.. Sovnet når vi var hos svigers, prøvde å vekke han i hal 9 tiden for å gi han litt mat før vi tok fatt på kjøreturen hjem. Tar litt over en time innkludert fergen, så tenkte det var lurt å mate han så han ikke voknet sulten på halvveien. MEn den gutten ville ikke vokne. Så måtte bare gi opp.

Sov helt til nå for litt siden. Han var nok sliten etter en hard dag på shopping;)

Skrevet

Jøss, det får en si..

Nei, Tobias er våken. Spiser nå. Pappan har kommet hjem fra jobb. hehe.. Så etter det blir det nattan ja.. Håper på bra med søvn i natt. Han har jo vært så mye våken.

Skrevet

Jeg frykter at natten ikke blir så bra her, Sander har jo igrunnen sovet en del i dag. Har jo kjørt bil eller trillet vognen i hele dag. Så han har jo duppet av omtrent hele dagen når jeg tenker meg om. Og så nå har han jo sovet kjempe lenge i en strekk. *krysser fingrene for at han sover litt i natt og*

hehe, en av få fordeler med flaskebaby er at pappa kan ta seg av matingen;) OG mamma kan slappe litt av;) Er jo så sjønt å se pappaen kose seg med babyen og gi han mat:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...