Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på 6 uker som ligger på den samme siden hele tiden ...ser nå at hodet er blitt flatt der som han har lagt ... jeg har prøvd og snu hodet hannes når han er sovnet men når jeg våkner har han snudd seg tilbake ...

vil dette vokse tilbake slik som det var ?

hva kan jeg gjøre mot huden som ligger i hodebunnen ? det er begynt og komme dårlig lukt herfra selv om jeg bader han annen hver dag, smørrer det med babyolje men det forsvinner ikke ?

tusen takk for svar

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til fysio, kanskje han trenger hjelp av manuall terapeut/osteopat. Hvis han kun ligger med hode til en side, kanskje KISS? Det hadde vår sønn og er helt fin nå!

Vi fikk kjempehjelp av manuellterapeut, og det er bedre å starte tidlig med evt behandling.

Du kan også prøve å støtte hodet hans opp med evt kluter el.

Lykke til.

Ang skurv, hvis det ikke går bort med babyolje, kjøp salysyrolje (husker ikke helt hva det heter) på apoteket, de vet hva det er, ta det på om kvelden og bruk en kam om morningen til å gre det ut.

Skrevet

Jeg har desverre ikke noe fasitsvar til deg, vil bare si at jeg har samme problemet med Hedda. Ho har også en favorittside som ho legger hodet mot. Vi har prøvd alt -rullet et teppe under henne slik at hodet skal "falle" mot andre siden, heist senga på ene sida, snudd henne et utall ganger, lagt henne på sida osv, men hver gang har ho snudd seg andre veien etter kort tid. Vårt siste forsøk nå er at pappa og jeg har byttet side i senga, i den tro at det egentlig er meg ho snur seg mot, men heller ikke det ser ut til å bety noe. Var på 3 mnd kontroll igår, og jeg fortalte helsesøster om problemet vårt. Ho henviste oss videre til fysioterapaut, så nå får vi se om dèt hjelper...

Skrevet

tusen takk for flotte svar ! jeg får ta det opp med helsesøster ..

kan noen fortelle meg hva KISS er for noe ?

Skrevet

Når det gjelder hodet til babyen, gå inn på kiss.kidd.no. Les godt før du går ut igjen. Behøver ikke være det, men greit å utelukke. Folk begynner vel å gå lei av at jeg minner på om det her inne, men det er tross alt opp til 30 prosent av alle barn som har det. Så greit nok å sjekke det ut. Har barnet ditt andre `problemer`som mye gulping, magevondt, skriking, søvnproblemer sov kan det ha sammenheng. Bare et tips.

Når det gjelder skurven i hodebunnen har jeg ikke så mye erfaring. Det eneste jeg kan si er at jeg vaska håret til gutten min med natusan babyshampoo, og da dukket skurven opp. Da jeg sluttet med sjampoen forsvant også skurven.

Skrevet

jeg bruker også natusan babyshampoo.. jeg skal prøve og bytte.

han har ikke noen av de andre "problemene" du nevner, han er en veldig snill og fornøyd baby men jeg skal ta og lese på kiss.kidd.no

tusen takk for svar

mvh

Skrevet

Kiss er enkelt forklart en skiveutglidning i nakken som enten er medfødt pga fosterleie eller pga fødsel. Medfører ofte endel problemer som jeg nevnte i innlegget mitt.

Det er derfor det noenganger hjelper med kiropraktorbehandling når baby har kolikk. Anbefaler allikevel ikke kiropraktor, da 1.Du må betale for det og 2. Barnet blir behandlet til kolikken er over og får ingen etterkontroller. Hos manuellterapeut får du etterkontroller. Det hender nemlig at tilstanden kan gå tilbake og da trengs det etterbehandlinger.

Du trenger ingen henvisning fra lege til manuell terapeut. Norske leger og helsesøstre har lite peil på kiss . Det er altfor nytt i Norge ennå.

OG, sist, men ikke minst, barnet blir bra igjen når han får behandling.

Skrevet

Og en ting til, kiss-barn behøver ikke ha kolikk eller andre problemer. Kan også være rolige og sove mye, men kanskje litt sene motorisk. Men gå inn og les du:)

Skrevet

jeg har lest masse og skal ringe helsesøster på mandag og høre med henne...

takk for gode råd !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...