Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor i utlandet, har dere noen tips når jeg skal ut å reise? Hva bør jeg ha med til den lille? Hvordan er det med med hensyn til vaksiner og leger i landene dere bor? Er det ensomt å være borte fra resten av familien?

Mange spørsmål, men jeg har ingen andre å spørre...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra innom helsestasjonen hjemme, og be om en engelsk vaksinasjonsattest. Jeg tok med denne til legen her nede, og snuppa fikk noen ekstra sprøyter som vi ikke tar hjemme. Men dette er jo opp til deg! Kanskje ikke nødvendig hvis dere bare skal være der ett år.

Pass på at barnet har på seg nok klær på flyet, det er lett å bli syk i air-conditioning..

Flyvertinnene er veldig hjelpsomme, så bare bruk dem som hjelp! De varmer gjerne opp mat/melk, steriliserer flasker... Eller holder babyen hvis du skal på do :) Men dere reiser kanskje sammen ned?! Jeg har reist fram og tilbake alene, og da er de til stoor hjelp!

Og pass på at babyen drikker når dere tar av og lander med flyet! Så gjør det ikke så vondt i ørene! (Dette visste du kanskje...men like greit å nevne det!) :)

Har dere bestilt sånn liten seng til henne på flyet?

Jeg får hjemlengesel innimellom, men bruker internett og tlf masse! Se om du får kjøpt telefonkort der nede! De sparer du masse på! Du kan bruke dem fra hjemmetlf! De selges i de fleste kiosker, og nevn at du skal ringe til Norge, så finner de den som er billigst dit!

Når skal dere flytte da? Gleder du deg? :)

Lykke til! Bare send flere spm!

Skrevet

Gleder meg kjempemasse! Vi reiser 19. juli til Singapore=)

Hvor bor du og hvor gammel er barnet ditt?

Tenkte jeg skulle "prøvefly" fra Oslo til Bergen med henne så første gang hun er i fly ikke blir helt til Asia stakkar... Bestilte en sånn seng ja, tenkte det blir slitsomt å sitte å holde henne i femten timer... hehe...

Har du kontakt med andre norske der du bor?

Fant ut at sjømannskirken har sånn lekegruppe, det er vel en god måte å bli kjent på. Ellers brukte vi mye Skype for å ringe hjem da vi var i Kina i fjor. Det er gratis å bruke når den du snakker med har det også!

Tusen takk for god hjelp!

Skrevet

Vi bor i Australia, og datteren vår er 3år.

Det er ikke noen sjømannskirke i nærheten, men vi er med i en vanlig playgroup, som er en dag i uka.

Skal dit nå, så jeg får vel forte meg litt!! :)

Når drar dere?

Skrevet

Så at du hadde visst svart på det :)

Skrevet

Så koselig da! Så bilder fra Australia på 17.mai av masse barn som gikk under en fane med "playgroup" på=)

Det har altså gått greit å reise den lange veien alene?

Skal fly til Bergen neste helg så får prøve ut rådene dine da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...