Gå til innhold

Hjelp! Vær så snill......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 mnd, har skriki i hele dag. Ingenting er bra nok.

Han har en far som ikke er den flinkeste til å avlaste, og mener at hvis jeg er sliten kan vi bare ha barnevakt.

Jeg derimot, mener at far kan gi meg et par timer for meg selv. Men å diskutere med han, ender bare i krangling.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve å eliminere årsaken til skrikingen i første omgang? Vet dere hva det kommer av? Hvis ikke ville jeg jo gått til legen!

Synd at pappaen er så dårlig til å stille opp da...! Føler med deg, det må være slitsomt for deg!

Skrevet

Jeg tror det rett og slett er tenner, men dentinox og stikkpille hjelper ikke. Kanskje det er andre råd?

Jeg takler vel egentlig skrikinga bedre enn at han er en idiot til tider.

Men har ikke vi som har permisjon lov til å be om hjelp?

Han sa nemlig en gang han kom fra jobb, at han er sliten etter jobb, og jeg har tross alt permisjon. En annen gan fikk jeg beskjed om at det var min hobby!

Skrevet

skulle ikke være anonym første gang forresten :) trykte feil

Skrevet

Vet ikke helt om du spør om råd med babyen eller mannen;)

Så jeg velger mannen jeg; går ut fra at han kanskje har fri feks i morgen, så stå opp med ungen, la han sove.

Så bruker du tiden mens han sover på å ordne deg litt.

Så tar du ungen, gjerne trøtt og grinete, og slenger (ikke bokstavelig) ungen oppi senga til pappaen og sier blid som en sol; hadet bra, nå tar jeg meg en tur...

Og DRA! Så, når du da kommer deg ut, gjør noe kos, handle litt til deg selv, ta en kaffe med en venninne eller noe sånt og vær borte noen timer.

Når du kommer tilbake så kan du jo spørre om det var slitsomt og dersom han svarer ja, så passer du på å snike inn at, nei jøss, hvordan tror du jeg har det da?!

Skrevet

Han skal jobbe overtid i hele helga, så jeg får nok ikke finni på noe.

Han har forresten ikke gjort annet enn å jobbe overtid i det siste.

Er så lei av at han ikke kan si nei.

Skrevet

Benytt anledningen neste gang han har fri da:)

Og når det kommer til overtid har jeg dessverre ingen gode råd til deg. Min kjære er arbeidsnarkis...

Skrevet

Jeg er snart ferdig med permisjon, så jeg kan vel egentlig se langt etter å få slappet av gitt.

Men uansett, takk for svar!

Deilig å få ut litt frustrasjon :)

Skrevet

Hei. Jeg synes at man kan si at både mor og fra jobber på dagen. Så når fra kommer hjem må jo han hjelpe til. Du har jo også "jobbet" på dagen. Så da må dere jo dele på kvelds "jobben". Det er mange menn som ikke forstår at det faktsisk er ganske slitsomt til tider å gå hjemme med barn. Håper han finner ut av det når han skal ha permisjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...