jordbærsjokolade Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 ..en jente jeg ikke har sett på sikkert 8 år vet at jeg var kjempedeprimert etter at jeg hadde to sa i fjor. Jeg skjønner ikke hvorfor noen av mine venninner som sikkert ikke har snakket med henne på mange år har fortalt henne dette nå? Jeg skjønner at de snakket seg i mellom fordi de var bekymret for meg, men å ta opp min depresjon med noen som ikke har noe med meg å gjøre i det heletatt?Vet at ingen er av mine venninner er nær venninne med denne jenta i det heletatt, så jeg tror de har snakket om meg i mangel av å ha noe annet å si. Er jeg helt fjern som syntes dette er virkelig dårlig gjort? Ble skikkelig lei meg jeg nå!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Synes overhodet ikke det er rart at du ble lei deg. Har vært litt i samme situasjon som deg (to MA), og man vil virkelig ikke at hvem som helst skal plapre om noe slikt. Du får bare prøve å glemme det, og heller tenke på at folk flest faktisk har godt av å vite at faktisk ikke alle graviditeter går bra. Ikke at det er vårt ansvar å drive folkeopplysning, men det vil kanskje igjen skape forståelse blant folk at dette er ikke noe man bare sladrer om. Det samme gjelder selvsagt en depresjon i etterkant. Man må få den tiden man trenger for seg selv!! Og mest sannsynlig vil det komme et lykkelig utfall av det hele, bare man får litt tid på seg, slik som du jo er et eksempel på. Kos deg med resten av graviditeten og ikke minst babyen når den kommer!
jordbærsjokolade Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2007 Tusen takk for veldig fine ord! Ja, var egentlig ma jeg også hadde. Jeg kommer ikke til å "jakte" på den som har fortalt det, tror nok ingen sa det for å såre meg. Men jeg føler så veldig at jeg ikke blir tatt på alvor, at det å miste på en måte ikke bør være så ille og at man derfor kan snakke om det som en dagligdags ting med mennesker som man egentlig aldri snakker med ellers. Skulle ønske at jeg ikke ble fortalt dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå