Gå til innhold

Jenter - Kalsium er nå viktig!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare minne dere på å ta kalsium. Hvis ikke dere får i dere nok gjennom kosten tar babyen det fra kroppen deres som fra tenner og ører.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg drikker sikkert en liter melk for dag. Skjønner ikke hvrfor jeg liker det så godt men=) tror iallefall babyen får det den trenger.

Skrevet

det tror jeg da, men mange jenter som meg drikker ikke melk annet enn i kaffe latte og det blir for lite.... :-)

Skrevet

Takk for påminnelsen, den daglige dosen er nå inntatt. :-)

Skrevet

jeg liker ikke melk jeg, så jeg får prøve å spise litt mer ost og slike ting..

Jeg vil gjerne ha tenna mine for meg selv :)

 

Hva annet kan man spise da? yoghurt liker jeg egentlig, men etter jeg ble gravid er det skikkelig kvalmende..

Skrevet

Er allergisk mot melkeprodukter,så burde sikkert fått i meg noen tabbiser,jeg! Får ta tak i alle sånne ting når jeg friskner til,har ikke vært ute av huset på leeeenge!

Skrevet

Hvor mye melk bør en drikke pr. dag?

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg lager smootie med yoghurt og masse deilige frosne bær... mmmmmm

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Da må jeg minne på at kalsium er med å tære på jernlageret, så sørg for å få i dere jern også!:P

Skrevet

tror ikke det er noe problem, har fått helt dilla på melk og knekkebrød med BRUNOST!!! og jeg som egentlig ikke liker noen av delene... hehe;)

Skrevet

eg har fått beskjed om at det er lurt å ta kalsium tabeletter vis ein drikker mindre enn 1 glass med melk til dagen. tar 1-2 tabeletter.. Kalsium tabelettene kan ein kjøpe på matvareforettninger;)

Skrevet

Jeg drikker minst en liter melk hver dag....elsker melk.

Da jeg sa det til jordmor blei hun skeptisk.....måtte passe på så det ikke blei for mye og, var visst ikke bra det heller.....

Jeg har funnet ut at eg spiser det jeg spiser... spiser som vanlig og så lenge lillegutt er fornøyd er jeg og det..... Det var legen min helt enig i..det er veldig mange som blir hysteriske med tanke på mat og slikt i forbindelse med svangerskap...

Skrevet

Jeg spurte legen min om dette og han mente at det var litt overdrevent. Han mente at vi normenn får i oss mye melk gjennom kosten og at det ikke er så mye som skal til for å dekke dagsbehover til gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...