Entil? Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 er i følge bim i uke 25+0 idag,men jormor sa 24 uker da...,har termin 02.09..og hos jormoren idag målte hun sf målet mitt til å være 25,noe som var litt høyt sa hun,hvor ligger deres mål,sånn ca rundt denne tiden? og har sf målet med hvor stor babyen er,vil det si at jeg får en litt større baby enn gjennomsnittet??
Mor til en stor og en liten Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Jeg hadde 24,5 cm i uke 25 sist jeg gikk gravid. Lå hele tiden over streken, men fødte en liten gutt på 2790gr 17 dager før termin.
~La luna~ Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 var 25+1 fredag, da var målet 25 cm. jeg er i bims uke 26. Har magebilder om du vil se
*Villekulla* Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 JM og leger teller uker utifra antall fullgåtte uker derfor sa hun at du var i uke 24. Jeg har hatt høye sf mål hele tiden og var til kontroll på sykehuset pga dette i dag. Fikk beskjed om at jeg kan forvente å få en unge på rundt 5 kg! Høye sf mål kan også skyldes mye fostervann, barnets plassering i magen, om du hadde full blære da jm/lege målte og om det er forskjellig personer som måler magen din
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 SF målet sier en del om livmorens og barnets størrelse, men såvidt jeg kan forstå så må jo morens høyde og kropp ha noe å si også? Selv lå jeg helt i nedre felt, men så er jeg også både lav og spedbygd så jeg antok at det er normalt for meg. Var på ultralyd en uke etter SF målingen og hørte ingenting om at ungen var for liten i allefall. Og dessuten så vokser de jo litt i rykk og napp, så kanskje man kan ligge høyt på SF mål en stund og lavere ved neste måling. Uansett så tror jeg lege/jordmor sier i fra ganske kjapt dersom det er grunn til bekymring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå