Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte om økt bidrag i desember, noe jeg fikk innvilget. Barnefar var mildt sagt rasende. Han klagde inn vedtaket, og klagen hans er nå blitt behandlet.

Var forberedt på at det kom til å bli satt mye ned. Fikk nesten hakeslipp i dag da jeg fikk vite at bidraget kommer til å være som først bestemt... Hadde jeg ikke forventet.

Nå har han klagd på hun som har behandlet klagen, og fått ny saksbehandler. Så da bllir det vel en ny runde med klagebrev fra han. Vet ikke hvor mangen runder han kan dra dette. Nå har ar han klagd på vedtaket for andre gang. Noen som har vært borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, de kan fortsette å klage......og klage! Og om han er litt forsinket, og de rekker sette bidrag, så må du betale de 860 kr en gang til! Og en gang til!

Og så kan han ungå å betale ved å stadig bytte "arbeidsgiver".

Og er han like sint på bidraget som faren til mine, så kan han gå så langt at han sier opp jobben. Og jobbe svart i steden for. Og få bidraget satt til et minimum. Og så er det igjen opp til deg om du orker en ny runde når han begynner å jobbe igjen.

vært hele runda, og litt til! Og i dag tok han virkelig kaka når han forlangte at jeg måtte skaffe klær til 17 mai. Og fortalte jentungen at jeg hadde fått penger i dag. Og jeg har fremdeles ikke fått en kr i bidrag, som han forteller dem at han betaler!

Skrevet

Vel, han er selvstendig næringsdrivende. Han har selv innrømmet at det er lett å jobbe svart, men det har jeg absolutt tenkt å opplyse tk om. Har fått så mye dritt fra den kanten, at jeg ikke gidder å ta hensyn til han mer. Han spiller på samvittigheten, og dumme meg biter på. Men, aldri mer!

Skrevet

Det kommer an på hvordan han klager. Dersom han klager på det vedtaket som er fattet, så er det vanligvis anke til trygderetten etter at han har klaget og vedtaket ble opprettholdt.

Dersom han krever ny beregning, så er ikke det en "klage" i rettslig betydning og da kan NAV kreve nytt gebyr av dere (som jeg tror er like over 800 kr nå). Men om han søker om å endre bidraget og det allerede er fastsatt av NAV, så må endringen være på en viss prosent (tror det ligger på rundt 20%) for at dem skal foreta seg noe. Så da må han kunne dokumentere at lønnen hans har gått ned og det gjør den jo vanligvis ikke da...

Skrevet

Vel, saken har vært hos fylkestrygdekontoret nå. Nå skulle han få ny saksbehandler. Er trygderetten noe annet?

Han har dokumentert at lønnen hans har gått ned i forhold til det han tjente året før, men dette tok de ikke hensyn til....

Skrevet

Fylkestrygdekontoret er instanseno ver lokalt NAv-kontor. Ihht loven skal alle klager behandles av nærmeste overordnet kontor, som i dette tilfellet er Fylkestrygdekontoret (det heter vel ikke det lenger?). Neste instans er trygderetten om han anker over fylkestrygdekontorets vedtak.

Skrevet

Er ikke sikker på hva det heter:-) Så nå kan jeg vel se frem til enda flere "koselige" brev fra min eks. eller vet du om dette er en grei sak å behandle?

Er så lei hele saken nå. Masse beskyldninger og usakeligheter.

Skrevet

Det kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Hver sak er forskjellig, noen er enkle noen er kompliserte. Men generelt skal det ganske mye til før trygderetten omgjør et vedtak hvor det ikke foreligger noen nye opplysninger etter at fylkestrygdekontoret har fattet vedtak.

Skrevet

He he ja, her også, men han på trygdekontoret sa til meg etter en time der at han ikke skjønte hva han drev med.

Trygdemannen valgte å skrive et brev til han hvor det stod utfyllende hvorfor bidraget ikke var endret og han slapp ekstra betalig ved å ikke hele tiden søke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...