Gå til innhold

12-mnd-glass til baby på snart 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det er vel ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare husk at i 12mnd glassa er det tilsatt salt,og så er det en del større biter i dem enn i 8mnd glassa.

Begynte så smått md litt 12mnd glass når gutten min var rett over 11mnd. Ikke gitt det lenge altså..kanskje litt over 2 uker.

Skrevet

Det er Småfolk sin barnemat jeg snakker om, og i den er det litt salt uansett. I 8 mnd-glassene også. Jenta mi greier uten problemer å tygge maten i 12-mnd-glassene. Om hun får i seg bittelitt salt, tåler hun det. Er nesten umulig å unngå det helt, og kroppen SKAL jo faktisk ha litt tilførsel av salt hver dag. Til vanlig får hun det samme som vi spiser, vi styrer bare unna salte sauser og supper. Jenta vår liker best ordentlig mat og ikke barnemat på glass. Men det virker som 12mnd går ned letere enn 8 mnd, antagelig fordi det er mer smak og mer "ordentlig" mat.

Nå får jeg vel salthysteribanden på nakken, men det er greit... Hugg meg ned.

HI

Skrevet

Ingen som er ute etter å hugge deg ned. De bare informerte fordi det virket som om du stilte et spørsmål i innlegget ditt!

Men nå er det tydelig at du bare ville informere oss andre om at slik gjør du det. Takk for informasjonen!

Skrevet

Hva er dette for slags svar, KOzy K? Jeg vet av erfaring at det er bedre å forsvare seg her før man blir angrepet. Dette gjelder alltid når man stiller spm om salt, mme eller å gjøre ting på en litt uortodoks måte. Men nå ble jeg visst angrepet uansett. Takk skal du ha. Og ja, jeg stilte et spørsmål. Jeg fikk svar på det. Takk til dere som svarte saklig.

hi

Skrevet

Og til deg, Andreas kom 17.Mai 2006

takk for saklig og fint svar. :) Det jeg svarte deg tilbake igjen ble litt utfyllende om praksis hjemme hos oss, og noen likte tydeligvis ikke det. Håper du ikke reagerte på samme måte.

Skrevet

Da misforstod jeg. Virket som om du ikke likte svaret ang. salt og at du ville forsvare deg uten at noen hadde angrepet. Men skjønner poenget ditt nå.

Da skjønner vel du hva jeg mente med svaret mitt forhåpentligvis;)

Skrevet

Og for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg ikke det er farlig å gi 12mnd til en på 9mnd. Jeg kommer sikkert til å begynne å gi det før 12 mnd- jeg gir jo 8mnd glass til Nikolai på 6mnd. Favoritten er fiskebollene til småfolk og den inneholder salt. Selv om jeg skulle ønske at den ikke var tilsatt salt, så tror heller ikke jeg at det er farlig med de små mengdene som er tilsatt.

Skrevet

Reagerte ikke på noe negativ måte her :) Så lenge jenta di tåler 12mnd glassene bra ser jeg ikke noe galt i å gi det en gang i blandt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...