Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Tenker sånn på blandt folk? Kjøpesenter, tur et eller annet sted. 17 mai står jo for tur og jeg gruer meg litt for og ut med han, (er 3 uker) Hva vist han begynner og hylgrine i vogna, da må jeg jo mesten ta han opp og gi han litt mat, men jeg gir flaske og er ikke helt vant med det enda heller.... uæææ skummelt..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Med førstemann synes jeg det var stress, men hun gråt mye. Med andremann hadde jeg bæresele. Så jeg hadde han mye i den. Kjøpte ferdigblandet mme så da gikk det fort. Lykke til med småen, kos deg. Min er allerede blitt ett år og tiden har gått så fort.
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Ute på senter og kafe og bursdag til fetter da hun var fire dager... Men dette er noe du må føle litt på selv... Kan dere ikke være i nærheten av der dere bor, så har du mulighet til å stikke hjem om du føler for det? Ellers så får du bruke dagene frem til 17. på å "øve" deg på å være ute blant folk. Er ikke så greit i starte, men snart gjør du alt som om du aldri skulle gjort annet.
Fødemaskinen Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Var en kort tur innom kjøpesenteret da han var 5 dager gammel. Han satt bare i bilstolen og sov. Skjønner at du gruer, men du kan jo prøve å time litt, sånn at du slipper å gi ham mat offentlig da. Ellers er det ikke noe problem å gi mme offentlig. Ta med en flaske kokt kaldt vann og en flaske med kokt varmt vann. Så kan du blande sammen til passelig varme. Eller kjøp deg en sånn som gjør at flaska ikke blir kald. Det går helt sikkert bra:)
Bergene Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Trillet tur opp til helsestasjonen da hun var 5 dager, men måtte bære henne på veien til da, for hun skrek i vognen. Var på kjøpesenter da hun var 6 dager. Ikke å anbefale! Måtte dra med en gang, fikk svettetokter og følte meg veldig dårlig. Var jo i så super form hjemme, så hadde jo lyst å dra da.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Jeg gikk tur med Mina samme dag vi kom hjem fra sykehuset, men da bare i nærheten da.. Måtte opp å handle mat.. Dro til sentrum gjorde jeg vel da Mina var 3 uker eller noe.. Vet det er litt skummelt, men bare kast deg i det.. Går så bra skal du se.. Lykke til
Rose69 Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Var sånn selv; livredd for denne skrikinga.Men det er jo deres måte å kommunisere på.Om folk kikker så ikke bry deg om det.Babyer skriker til tider de ;-) Det gjelder alle babyer. Ta med bære-sele...min lillegutt roet seg fort når han kom nær meg eller pappa'n. Ja; det ER en helt ny tilværelse å ha med baby rundtomkring...men det er fint at han blir vant til å ferdes blant folk-jo tidligere jo bedre. Lykke til, og nyt 17 mai med baby :-)
m@rie82 Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 hei! vi måtte handle samme dagen som vi kom hjem fra barsel, så det ble første tur på senteret for veslemor. det gikk helt fint! det er jo ikke krise om de griner litt, men skjønner hva du mener. ikke gøy med en liten som hylgriner... men dette er noe du finner ut av etterhvert. selv ble jeg fort stresset med førstemann hvis han begynte å grine når vi var ute. men nå med nr 2 er jeg mye mer avslappet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 vi var ute å trillet da gullet var 4 dager gammel.
Milletrille Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 er først nå etter drøye 3 mnd jeg er komfortabel med å ha henne med overalt. Var ute tidlig, men aldri lenge av gangen, og jeg slappet absolutt ikke av!!!! Ta tiden til hjelp, det går helt sikkert bra!!!
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 Vi stakk innom kjøpesenteret på vei hjem fra sykehuset, trengte noe greier på apoteket ol. Han sov hele tiden, da. Det verste med å gå ut, husker jeg, var når jeg måtte kle på han. Jeg grudde meg til det hver gang, for da ble han illsint. Men med en gang jeg la han i vogna og begynte å trille, så var han rolig og sovna. Tror jeg kun har opplevd 1 gang at han har grått fælt i vogna, da hadde han økedøgn. Ga også mme, og ble helstressa av at han gråt mens jeg prøvde å få til flaska. Mitt tips når du er ute og gir mme er : Ha kokvarmt vann ferdig målt opp i en flaske (hvis dere ikke skal være såååå lenge borte, ferdig målt opp pulver i et urinprøveglass, så er det bare å helle det oppi når babyen er sulten. Eller : Ha litt kaldt vann i en flaske, 1 liten termos med kokvarmt vann. Hell over litt av det varme vannet til passe temperatur, også pulver. Man finner de beste triksa etter hvert : ) Lykke til!!!!!! : )))))
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. mai 2007 #12 Skrevet 11. mai 2007 Første gang jeg var på kjøpesenter med ham,var han vel ikke mer en ca en uke,første gang jeg var ute på restaurant med ham var han 1 mnd.Gikk helt fint det.
Stratos med 3 barn Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 Min var et par dager han når vi var første gang ute for å shoppe. Måtte ha flasker og pumpe for å få igang melkeproduksjonen..... Ta det helt med ro! Stresser du stresser han også. Pass på å ha med bleier, mat (puppen) osv og gi han det han trenger når han trenger det, så går det helt sikkert bra! Min erfaring var at min sov som bare det i vogna når han var så liten
Labbetøs Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 Vi dro rett fra barsel og på et kjøpesenter. Vi trengte en del smårusk på apotek, samt at str 50 var litt større enn vi trodde (eventuelt ungen mindre om du vil) så vi ville handle litt mere små klær. Gikk helt fint det. Jeg bare slang ut puppen dersom hun trengte den.
Nicita73 Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 Tror ikke du skal tenke på det, det tar dere som det kommer, skal se at det går bedre enn du tror. Vi var ute å trilla dagen etter vi kom fra sykehuset, på kjøpesenter to dager etter, da jeg bare hadde klær i 56 og de var alt for store. Gav han mat rett før jeg dro, og da sov han seg igjennom shoppingrunden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå