Krokka og prinsessa Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Jeg tok det de første 4 måndene. Deretter halvvarte jeg dosen med folat, da jeg gikk over til multivitaminer. Men de inneholder som sagt folat de også, bare ikke så mye.
bodilnf Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Tok det til glasset var tomt, var ca uke 16. Jeg tar multivitaminer som inneholder litt folat. Var veldig i tvil om jeg skulle slutte, vet at de i Danmark anbefaler at men tar folat i hele svangerskapet.
Serial mom Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Apoteket sa jeg kunne ta de så lenge jeg ville,mens legen synes det holdt å ta dem frem til uke 14,sånn bare for å dekke evt. feilregning av termin og uker. Jeg er fri om 2 dager,og er i uke 13,så tror jeg går over til noe annet enn gravid-vitamin/mineral.
BellaSofia Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Jeg tok til glasset var tomt.. Begynte ikke før d hadde gått noen uker, for jeg visste ikke at jeg var gravid... Men jordmor kommenterte at ryggraden var veldig fin "Du tar sikkert folat," sa hun.
Raych Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Tar det ennå. Etter anbefaling fra leger og JM ved St. Olavs hospital under forrige svangerskap med argumentasjonen at det hjelper på melkeproduksjonen også, kommer jeg til å ta ut den tiden jeg kan amme i alle fall:)
Tulletutta Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 uff må bli flikere eg.. lover eg skal begynne skikkeligt med vit. nå.. har vert kvalm så lenge og då kom dei berre opp igjen .. det blei vel litt ymse men tok kvar dag før eg blei gravid og fram til eg blei skikkelig dårlig og tar no kosttilskudd når eg huske det..
Ranveig R Skrevet 12. mai 2007 #10 Skrevet 12. mai 2007 Tok det 4 mnd før eg blei gravid og til og med ca 10 veker av svangerskapet. Burde tatt dei lenger, men klatre ikkje å svelge tablettane utan å kaste opp. Fann ut at det nok var viktigare å beholde litt mat enn å få i meg folat. Er no 16 veker på veg og over den verste kvalmen, men eg begynner ikkje på'an igjen no. Hadde eg ikkje kasta opp så mykje hadde eg tatt til eg var tom for pillar, mellom 3 og 4 mnd. Tok dei tre første mnd med førstemann, hadde aldri problem med amminga eller melkeproduksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå