Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 *Jeg har MANGE bodyer i str 50-56-62 så det tror jeg ikke at jeg behøver å kjøpe. * 2 pysjer i str 56. * 5 sparkebukser str 50/56 * 2 sett, altså bukse og jakke(genser) * 2 luer * 5 stk sokker Skal ha i beg av oktober og vet ikke hva mer jeg trenger? Fyll på denne listen:) Og de som sier at en får masse i begynnelsen, der har jeg sagt at jeg ønsker meg ting fra str 62 og oppover:)
vimsen Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Legg til et par gulpekluter/krager og et par strømpebukser (de små sokkene har en tendens til å dette av...) Kommer ofte litt gulp etter amming og da er det enklere å skifte dem enn alt. Opplevde med min første at vi hadde altfor mye tøy. Hvilket er greit nå når vi venter nr 2,men egentlig ikke nødvendig. Bodyer går det mye av. Siden du skal ha i oktober kan det være lurt å ønske seg en utedress/fleece dress som er god og lun. Men som sagt, når de er små og før de begynner å røre så mye på seg så går det fint an å regulere med et lite teppe. De fleste av oss kler på babyene for mye klær, men i dagens hus og leiligheter er det som regel adskillig varmere og mindre trekkfullt enn da vi og våre foreldre vokste opp. (Med andre ord - det er ikke alltid mor/svigermor skal høres på når det gjelder hvor mye klær en liten tass skal ha på seg inne... ;-)) Siden du har såpass mye klær allerede, ville jeg drøyd den helt store shoppingen til etter fødselen. Det er utrolig kos å ha noen småting å kjøpe inn etter fødselen også. Og det er da du oppdager hva du egentlig trenger så lenge grunnutstyret er på plass.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 tusen takk for utfyllende svar:) Ja skal kjøpe strømpebukser ja:) hehe. Tenkte også på en slik fleecedress Jeg syns det er så lite gensere til gutter i liten størrelse. Er det vanlig å bruke en body med lange armer og sparkebukse???
Vårenzia Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Fleecedress som kan åpnes helt den er absolutt å anbefale! Jeg var så fornøyd med den fra Cubus (ikke mye derfra jeg liker men) at jeg faktisk kjøpte tre i forskjellige størrelser! var en sånn som hadde overbrett over føtter og hender - mye emr prkatisk enn votter til så små hender:) Ellers vil jeg si at ejg orka ikke å vaske så mye klær den første tiden, så vi brukte faktisk det meste selv om vi både hadde kjøpt mye og fikk mye... Synes det er litt stas å kle på den lille orntli selv om vi bare var hjemme også.
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Bare et lite tips:på Babyshop har de kjempefine lister med hva babyen (og mor) trenger! Der står alt punktvis nedover, den er kjempefin og oversiktelig! :-)
ninen Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Hvor mange bodier tenker dere å ha m på sykehuset? Holder d m en? Har de noe klær der i tilfelle?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Jeg må bare gi deg ett lite tips. Mamma har tatt vare på mine klær fra jeg var liten. Alle klærne i str 50 er ubrukt fordi de var for små da jeg blei født... Så jeg vil anbefale å ikke kjøpe veldig mye i den størrelsen dersom du kan ligge ann til å få et litt stort barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå