Gå til innhold

Fant pengebok med flere tusen kroner i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vurderer og ta pengene og levere pengeboka i postkassen til den som har mistet den. Er jeg frekk da?? Ungen trenger ny vogn og det vil det være penger til nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri gjort det selv. Tenk om det var DU som hadde mistet så mye penger...tenk hvor glad du hadde vært om noen hadde levert den tilbake med innhold da. Da sitter du fort igjen med både finnerlønn og god samvittighet :)

Skrevet

for å være heeelt ærlig, tror jeg at jeg hadde tatt pengene. Og levert lommeboka tilbake til eier. surt å miste alle kort+ sertifikat o.l

Skrevet

Jeg hadde nok tatt pengene selv.. Men det er meg da.. Slem og grusom som jeg er..

Skrevet

Helt enig med Fisk opp i her. Tenkt om personen som mistet lommeboka, hadde vært i banken for å ta ut penge til noe spes? Du vet aldri. La pengene være du, og lev med god samvittighet. Ungen din trenger en ny vogn, men det kan du skaffe selv på en annen måte enn å stjele.

Skrevet

Er du dum eller?? Ville det vært frekk av deg å stjele?? Selvfølgelig er det frekk. Herregud.....Tenk om det var du som har mistet alle de pengene? Hadde veddet på at du hadde gått og bitt deg i tunga fordi du ikke klarte å passe bedre på lommeboka. Hater uærlige mennekser!!!

Skrevet

Hadde jeg aldri gjort! Hadde ringt personen med en gang, eller levert den på lensmannskontoret! Er det et realt menneske som har mistet den, kan du jo regne med en finnerlønn i det minste:) Hadde plaget meg leeenge om jeg hadde gjort noe så grusomt som å ta de pengene fra et annet menneske!! Har du samvittighet, leverer du den til rette vedkommende!

Ei venninne av meg mistet for en stund siden sin pengbok, og da var det noen som ringte dagen etter og fortalte at den var funnet, og at det var bare å hente den i den og den butikken, for der var den levert.

Håper det hadde skjedd om jeg hadde mistet mi også...

Skrevet

En jeg jobbet sammen med skulle på en lang ferie med mannen sin. Så hun hadde tatt ut noen tusen, for dem skulle hun veksle. Men underveis mast hun på en eller annen lommeboka si, og var helt på gråten da hun var i banken og ikke fant lommeboka. Men det var noen som ringte senenre og fortalte at dem fant lommeboka. Stakaren ble så gla....helt til hun fant ut at den som hadde funnet lommeboka, hadde robbet henne for det meste som lå inni lommeboka.

Skrevet

Frekk?! Synes det er helt sykt bare å vurdere om du skal stjele pengene eller ikke. Det kan jo og hende at de pengene er livsnødvendig for noen. Noen barn f.eks. Utifra svarene her så er det tydeligvis flere som ikke har noe særlig høy terskel for å bega et tyveri!

Håper nesten noen stjeler deres penger om dere mister lommeboka noen gang!

At det går an!

Skrevet

Herregud!!!! Jeg er så glad det ikke er min lommebok du har der, selv om det ikke hadde gjort noe å ha noen tusen.. Håper virkelig du tar til fornuft og leverer lommeboka til sin rettmessige eier med ALT innhold.

Tenk om det er en forelder som skulle kjøpe livsnødvendige medisiner til barn for de pengene.. vil du fremdeles kjøpe ny vogn til ungen din for dem? Helt forkastelig!!

Skrevet

Jeg hadde aldri i livet klart å kjøpe vogn eller noe som helst til ungen min for stjålne penger! Hadde slitt med dårlig samvittighet til jeg gikk i grava tror jeg! da hadde jeg heller lånt penger eller rett og slett gått på sosialen om det var så dårlig stillt. Eller det beste: bretta opp armene og jobba og tjent de pengene!

Lever lommebok og penger tilbake! Alt annet er totalt umoralsk og feil!

Skrevet

Husk at du er et forbilde! Barnet/barna dine lærer av deg!!

Jeg ville aldri stjålet for å kjøpe noe til mitt barn!

Skrevet

Jeg ville:

Søkt på personen på nettet. Navn, adresse og i skatteregister. Er personen veldig rik, ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet av å ta pengene, de får jo igjen pengebok m kortene og sånt. Noen tusenlapper betyr ingenting for noen, og alt for andre. Hadde jeg derimot funnet lite om personen, eller lite i inntekt, ville jeg gitt dem tilbake alt. Og glemt at jeg "nesten" hadde masse penger.

Fortell oss hva det ble til da?

Skrevet

Herregud er dette en spøk????

Skrevet

Del litt penger med meg du, så skal jeg holde kjeft, og ikke si noe til noen, haha:)

Skrevet

jeg ville aldri beholdt de pengene. og ihverfall ikke kjøpt vogn til barnet mitt med dem. tenk på den dårlige energien.

nei barnet mitt fortjener bedre en og bli trillet rundt i tyvegods

Skrevet

Snu litt på det - du mister lommeboka di, med de pengene du skal ha til mat resten av mai mnd....... En russ finner den og tar pengene og drikker opp de pengene du og barnet skulle spist for den mnd.... Hva om vedkommende er like fattig som deg selv? Ja du trenger kanskje ny vogn, men tenk om det går på bekostning av noe som noen andre trenger mer.

Lever lommeboka tilbake du, det er det eneste riktige! Og gå på finn.no og finn deg en brukt vogn!

Skrevet

Sjekk personens økonomi først... Er det en person som sitter godt i det, tror jeg ikke jeg hadde vært i tvil selv... men om det er e person med dårlig råd, hadde nok samvittigheten tatt overhånd og jeg hadde levert den tilbake...

Se hvem som trenger pengene mest... Du eller eieren c",)

Skrevet

Lever tilbake den lommeboka du. Med innhold..

Også sender du meg en PM med adr di så skal du få en barnevogn av meg. Har nemlig en for mye :)

Skrevet

Nei, alvorlig talt. Det tror jeg du ville angre på. Tross alt vil det ikke være vanskelig for eier å legge sammen 2 + 2 å forstå at du har tatt pengene. Tror dette er noe du vil angre på. Du kan levere den til politiet eller eier, å håpe at du får "finnerlønn" men å ta for seg sånn det synes jeg er riktig frekt. Hva hvis det var dine penger?!

Skrevet

kanskje se og hør lå bak busken å tok bilde av deg.. da kommer du på trykk om noen uker.. hehe

har sett det før!

Skrevet

Det er ikke frekt, det er ulovlig!

Lever tilbake lommeboka med innhold, kortene er sikkert sperra likevel. Så gjør deg gjerne til tyv, men klag ikke på at andre stjeler fra deg neste gang.

Skrevet

Xen min og jeg fant 8000 kroner rullet sammen på bakken, utenfor politihuset i drammen av alle steder. Jeg ville levere de, det ville ikke han. Det ble til at vi beholdt dem. Kom ikke noe godt ut av det, resten av dagen ble bare krangel og atter krangel, -dårlig karma. Fysj, at jeg lot meg overtale, skammer meg!! Tenkte mye på om det var blitt filmet med overvåknings kamera, for det var rett utenfor inngange til politihuset....

Skrevet

For en gjeng umoralske, sucking kvinner... Jeg er sjokkert over dere over her som mener det er greit å stjele andres eiendom bare vedkommende sitter litt bedre i det enn dere selv. Kom dere ut og få dere en jobb istedet for å snylte på samfunnet, så kan dere lettere sammenligne dere med dem som har litt mer penger, tjent på ærlig vis.

Den lommeboka skal selvsagt leveres til Politiet, med innhold. Du har stjålet pengene - ikke funnet dem. For det kan hende at nestemann som hadde funnet pengeboka hadde gjort det enhver skulle å levere det til Politiet. Men det fikk han ikke sjansen til fordi du STJAL den! Møkkamenneske, altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...