Gå til innhold

Bøker til barn på rundt 7/8mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser dere til babyene deres? I såtilfelle hva?

Noen som har bøker å anbefale som de kan bla i selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi leser en del. Det blir mest korte historier mens vi ser på bilder.

Vi har en del bildebøker som han kan bla i selv. Har fått anbefalt å ha bildebøker som bruker foto fremfor tegninger. De stimulerer visst nok barnet mer til å være nyskjerrig, de lærer seg å kategorisere fortere og noe sånt. Jeg husker ikke helt begrunnelsen, men men...

Skrevet

vi har lest siden han var 5 mnd. Jeg e r uenig, bruk heller tegninger istedetfor foto. Det har i hverrtfall gutten min likt best. Sterke farger etc. De skjønner jo ikke hva de ser på foto, og her er jo fargene blassere også. kanskje det gjeLDER FOR ELDRE barn det som anonym skriverbhbnvb cv bihjkh

sorry sønnen min skriver også!

Vi bruke rmane bøker jeg selv hadde som liten. ser på dyr og lager dyrelyder, vil bla raskt så blir ikke så mye lesing av tekst. hvertfall viktig å ha bøker med tykke sider.

Skrevet

Det er tydelige farger i de fotobildebøkene vi har. De har naturligvis klipt ut bilde av en traktor fra et vanlig bilde, og plassert det på hvit bakgrunn. Det var gjort en slags test på barn som var litt under 1 år.

Det viktigste er hva barnet ditt liker, så du kan jo prøve deg litt fram. Også greit å være klar over at et barn utvikler seg mye fra 5 til 7/8 mnd. Derfor kan interessene og hva de liker ha forandret seg mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...