Gå til innhold

Vann i kroppen - når forsvinner det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk litt vann i kroppen på slutten av graviditeten, fødte 30. april, og føler at jeg fremdeles har en del vann i kroppen. Vet det er kort tid siden fødsel, men tenkte jeg skulle høre med dere andre erfarne mammaer om når jeg kan forvente at dette forsvinner. Jeg har gått ned alle kiloene jeg la på meg i graviditeten, men får ikke på meg gifteringen, så vannet sitter i hendene :-) Jeg fikk en nydelig diamantring av mannen min rett etter fødsel, men den er alt for liten nå, men lurer på om det beste er kanskje å vente litt med å se om den vil passe etterhvert, eller om jeg må belage meg på at fingrene forblir mye tykkere og således må få den utvidet. Ønsker ikke å gjøre noe overilt og utvide den med en gang, i tilfelle vannet går ut av kroppen igjen snart :-)

Noen som har erfaring med dette, eller tips til hvordan jeg kan bli kvitt vannet i kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30.april er jo bare et sekund siden, så du må nok belage deg på å være litt tålmodig. Det går nok ned etterhvert. Men du er jo heldig som har gått ned alle kg allerede, det har jeg aldri hørt om tror jeg!

Jeg hadde ikke problemer med vann i min første graviditet (19 år siden) men med nr 2 kom det, og siden har jeg hatt det mer eller mindre i perioder...

Men vær flink til å drikke mye vann og bevegelse, lite salt i kosten og sikkert mye mer. Men ikke begynn med vanndrivende om du ammer!

Så ringen ville jeg kanskje latt ligge til pynt en stund, istedet for å blokke den ut, for plutselig en dag så passer den nok igjen:-)

Lykke til og kos deg med nurket - det betyr mest i hele verden:-)

Skrevet

Gratulerer med baby!

Det er jo ikke så mange dagene siden, så du kan jo bare avvente en stund før du vurderer om du skal ta ut ringen.

Det beste vanndrivende midlet som finnes er faktisk: VANN.

Drikk masse vann og hvis du ammer så drikker du ennå mer.

Lykke til :o)

Skrevet

Du må nok smøre deg med litt tålmodighet;=) Jeg slet med hovne fingre ganske lenge etter graviditetene, men det blir normalt til slutt altså!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Er nok litt utålmodig, ja...

Er ikke så flink til å drikke så mye, men har nå bestandig stående et glass iskaldt vann, så prøver å drikke så mye som mulig, spesielt mens jeg ammer. Merker at ammingen tapper meg for energi (har ikke helt kommet inn i rytmen). Men, det beste er jo at jeg har hørt det hjelper på for å forbrenne kalorier. Hadde en del ekstra kilo da jeg ble gravid, så håper at amming og lange trilleturer kan hjelpe på vekten i sommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...