Gå til innhold

Papirer, papirer, papirer...


Anbefalte innlegg

Skrevet

det er sannelig mye å holde styr på når en driver bedriften Hjemmet A/S... huff. Sitter og sorterer post, regninger, selvangivelse-greier, barnehageinfo, kvitteringer og sånt. Av og til føles det litt slitsomt at mannen min tar dette for gitt, tror ikke han helt innser hvilken innsats det krever å holde alt på stell papir/økonomi-messig i heimen. Selv om jeg egentlig liker å gjøre denne jobben, så hadde det vært litt greit med anerkjennelse innimellom. Tror gubben har en formening om at det går av seg selv... hehe...

 

Noen andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... vi deler litt på alt vi da... og jeg føler vel ikke at det er så mye heller... MEN jeg skulle gjerne hatt det litt sånn, også kunne det vært heldagsjobben min fremfor å ha vanlig jobb. JEG VIL VÆRE HJEMMEVÆRENDE HUSMOR!! Må vel kanskje lære meg å lage mat for å være det, men du verden det hadde det vært verdt!!!

Skrevet

Tror jeg ville gått litt i frø av å bare gå hjemme, men må innrømme at drømmesituasjonen min er en såpass godt betalt jobb at jeg bare trenger jobbe 60%, og være hjemme to dager i uka. Så kan jeg ta meg av hjemmet, hagen, ungene, økonomien, bake og ha i frysern osv. Det er vanskelig å få til alt det med fulltidsjobb i tillegg...

 

Det er kanskje forskjell på mengden, men vi har stort hus, garasje, to biler, en liten båt, to unger, forsikringer, fagforening, og så er kanskje jeg litt pertentlig med papirer i tillegg... greit å ha ting i sin rette perm hvis det skulle være bruk for det senere, tenker jeg.

Skrevet

Vi holder på å flytte inn i stort hus, har to biler, et barn og to voksne som må holde hverandre i øra... men det betyr vel at papirene kommer strømmende snart!! Hurra for ringpermer og godt system. Synes det er så gøy og systematisere ting... Fikk dymo til bursdagen min, liksom! hehe

 

60 % jobb, ja... hørtes digg ut, men jeg vil liksom være sjef jeg da... Er det nå. Synes det liksom er digg å bestemme. Litt vanskelig å få det til med 60 % stilling... Men sjef i mitt eget hjem hadde vært noe!! ;)

Skrevet

Åh, du er mitt forbilde tror jeg.. et menneske som liker å sortere papir!! Her ligger alle papierene rundt omkring OverAlt faktisk, det er til å bli gal av. Jeg finner aldri igjen et eneste papir, noe som er temmelig irriterende.

 

Jeg h-a-t-e-r å rydde papir. :) Alikevel burde jeg nok ha gjort noe med det gitt. Så jeg synes du er veldig flink!

Skrevet

Hene, tusen takk :) Jeg liker jo egentlig å gjøre det som sagt, men kunne bare tenke meg liiiitt verdsetting av andre også :( les: mannen min.

 

Ringpermer RULER! :D Kontoret mitt er full av dem, og jeg har faktisk opplevd ved flere anledninger at det er utrolig kjekt å bare kunne gå rett innpå kontoret, finne fram rett perm og dra ut rett papir :D

Skrevet

Her hos oss deler vi på det. Han har kontroll på forsikringer og sånt, har ikke satt meg inn i det=) og resten deler vi på. Vi har EN perm=) og det er til papirer ang huset vi holder på å bygge, greit å ha system i det i alle fall. Resten har vi i en sånn mappe/kasse man sorterer diverse papirer i.

 

Men heldigvis så er vi to om å holde kontroll på slike ting=)

Skrevet

Har sikkert sammenheng med jobben, hvor jeg er nødt til å ha system på ting. Skal være lett for alle å finne frem i rett perm... Gleder meg til å flytte inn i det nye huset og få SKIKKELIG system!!!! Da skal jeg gå amok med dymo'n!!!!!

Skrevet

Her går det i arkivmappe i hovedsak, bortsett fra to ringpermer (Bolighåndboken og en ringperm med papirer fra helsestasjonen og slikt).

Greit å ha orden i papirene, ja - plutselig trenger man finne de fram. Da er det veldig kjekt å vite hvor man skal lete!

Skrevet

Jeg har en ringperm for alt som har med økonomi å gjøre. Der må vi ha ny ca hver 9. mnd. Så er det en perm for hver av ungene, og en for alt som har med huset å gjøre. Jeg har en for mine ting, gubben en for sin. Og en perm med kvitteringer. Det er jeg som gjør alt, og til bryllupsdagen skal jeg sannelig meg ønske meg en dymo :D

Skrevet

DYMO RUUUUUULER!!!! ;)

Skrevet

og skilleark.... må ha skilleark!!!!

Skrevet

.....OG PLASTLOMMER!!!!!

 

Oi, da... går det an å bli litt småkåt av kontorrekvisita!! ;) hihi *knis*

Skrevet

Jeg rydder med jevne mellomrom i arkivmappa... enkelte papirer kan kastes eller brennes etterhvert, når det har gått så lang tid at de ikke trengs mer.

 

Jeg har forresten både plastlommer og skilleark... :P

(men ikke dymo.. ikke behov for det heller hehe)

Skrevet

prinsessemari: du høres omtrent like normal ut som meg... hihihi :)

Skrevet

Skulle du gå tom for arbeid er du hjertlig velkommen hit for å lage et system i rotet vårt. Jobber liksom med organisering av dokumenter ol., men ikke like lett i heimen. Jeg prøver med ugjevne mellomrom, men så sklir det bare ut.... Er til å bli gal av... Har bare fått 60 % barnehageplass fra høsten så her blir det bare 60 % jobbing, men har ikke helt troa på at jeg skal klare å ordne alt de to dagene jeg skal være hjemme, jr vil jo trenge oppmerksomhet disse dagene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...