Gå til innhold

Hjelp! Mister alt håret!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i hvert fall seriøst redd for det nå. Noen andre som har det sånn? Sønnen min er snart fire måneder og jeg ammer. Er det amminga som gjøre det? What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er amminga, jeg har det også sånn, helt eksremt! Må støvsuge minst annenhver dag, ellers blir det et svart teppe av hår på gulvet. Men det gir seg etterhvert å håret vokser ut å blir til det normale igjen, men det tar litt tid da..

Skrevet

Jeg har det også sånn nå.. Sønnen min er snart 6 mnd, og jeg har mistet mye hår i noen uker nå.. Det er spesielt ille om morningen, da kan jeg gre av mye hår.. Håper det slutter snart, for hvis det skal holde på sånn lenge, kommer håret mitt til å bli temmelig tynt.. Men har heldigvis en del å ta av enda.. Men håper noen kan berolige med at det bare varer en periode.. Jeg har fullammet så og si hele tiden..

Skrevet

Det er IKKE ammingen som gjør det. Utrolig mange som ikke ammer som mister mye hår når barnet er et par måneder gammelt.

Det er hormonelt. Fordi man mister mindre hår når man går gravid, så økes håravfallet når svangerskapet er over. Man mister da det man ikke mistet når man gikk gravid.

Skrevet

Jeg mistet ENORMT med hår fra småen var ca 3mnd og fram til han var rundt 6. Det var sånn at jeg tetta sluken.. Plutselig så stoppet håravfallet og nå ser jeg helt dust ut.. :)

Det stikker jo opp sånne nye hår i klynger. Ser nesten ut som små gresstuster jeg har rundt på hodet. :D

Skrevet

Akkurat det er vel og individuelt... Jeg mista hår under svangerskapet og jeg, og mister hår nå. Så om jeg mister nå det jeg ikke mista når jeg gikk gravid så er det vel meningen at jeg skal bli skallete til slutt da...

Skrevet

Jeg har hørt at man mister mye hår 3-4 mnd. etter fødselen... Ser ut som det stort sett stemmer her, ja... :) Men aner ikke hvorfor..

Skrevet

Hei!

NÅ sitter jeg og humrer litt for meg selv av kanutten som skriver at hun ser helt dust ut!! Det kan jeg sannelig skrive under på! Begynner å bli oppriktig engstelig selv jeg, det faller av i strie strømmer. Startet da minsten var ca 3 md, nå er han 8 og jeg bare fortsetter å strø om meg!

Kjøpte noe på helsekosten her om dagen som faktisk ser ut til å hjelpe, tro det eller ei, husker ikke navnet nå, er ikke hjemme, men det hadde jo bare vært helt utrolig om det hjalp!! Kan dra hjem og sjekke navnet om noen er interessert!!!

I mellomtiden, hold på håret jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...