Gå til innhold

Hva gjør dere med egne barn deres eget bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt større barn er det jo ikke problem å ha med under hele greiene, men jeg har barn i 1-3 års alderen og det er jo ikke så lett akuratt.

De jeg kan bruke som barnevakt vil jo være i bryllupet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde samme problemet, men løser det ved at min beste venninnes stedatter blir med f.o.m. vielsen til etter middag. Da kjøres hun hjem til oss med de 2 små og legger dem. Hun er 15 år gammel, og hun har begynt å være her av og til allerede nå slik at hun skal bli godt kjent med ungene.

Skrevet

Vår barn er 2 og 5 år.

Veninna til lillesøstra mi skal ha ansvaret for de. Meste jobben blir jo under middagen og utover. De dra etter å ha spist litt kake eller de får noe med seg hjem.

Vi skal ha alkohol og ungene SKAL hjem før selve festen begynner.

De sover hos mamma hvor også barnevakten er . Hun har også ansvaret for dem litt utover søndagen.

Vi betaler flyreise fra Kristiansund til sørlandet og hun er også med i middagen. Sånn totaltsett koster dette oss ca1300kr.

Skrevet

Vi har bestemt at snuppa vår på 2 ikke skal være med under middagen. Hun blir med i kirken og til fotografen, også kommer mamman til venninna mi og henter henne der. Vet at hun hadde blitt grinete og klengt på meg og pappan osv. Hun er alltis sånn når det er kveld og det har vært en hektisk dag. Hadde hun vært litt eldre og forstått hva hun var med på hadde det vært annerledes, men hun forstår jo ikke tingen med at det er mamma og pappas bryllup. Derfor velger vi å gjøre det sånn.

Skrevet

Vi hadde bryllupet på en fjellstue og barna var med. Minstemann var 14 mnd og ble underholdt av slektninger under vielsen. Storebror er 7 og gikk inn foran oss med ringene. Under middagen satt de sammen med oss så lenge de orket. Mamma'n min la minstemann en gang under hovedretten, storebror satt som et tent lys hele tiden og elsket alle talene. Han la seg rett etter at kakene var servert.

Skrevet

Moren til forloveren min skal passe gutten vår. Han er snart 2 år . Vi har bestemt at han skal være brudesvenn og være med i vielsen selvfølgelig + fotografen. Så reiser de hjem til oss. Han er litt liten til å forstå hva som skjer og middagen vil jo vare lenge. Det er vår dag - og vi vil ikke ha noe "ungemas" denne dagen.

Blir det mye mas under vielsen - at han kun vil til mamma o.l skal mamma ta seg litt av han - og blir det helt gale tar barnevakten han med seg utenfor. (men jeg tror jo han kommer til å være kjempesnill - han liker godt å vise seg frem for tiden ..hehe med masse fakter og grimaser ..morsomt)

brudepiken som er 5 år får være med under middagen pga at de kommer fra en annen del av landet - men faren hennes tar tidlig kveld med henne så det blir bra !

Skrevet

Fornuftig innlegg. mange sure miner i andre tråder her på debatten. Her er det samlet bra tips til barnepass og hvordan dette er løst praktisk. Håper mange får nytte av dette innlegget.

Skrevet

dette lurer jeg super masse på!!Alle vi kjenner skal være i bryllupet,men mamma skal på en måte ha ansvaret for henne for hun drikker ikke.Datteren vår er 17mnd når vi gifter oss.Og hun blir så sinna hvis hun våkner og jeg ikke er der,og jeg kjenner ingen som kan passe henne om natta,mamma skal ha henne med til besteforeldrene mine i Oslo for å sove der.........men vi må jo få lagt henne en plass.....hhmmm

Skrevet

Jeg har tenkt å spørre en god venninne av min mor som bor i samme by som meg. Jeg stoler på henne (5 barns mor og utdannet helsesøster...) og er sikker på at hun vil si ja. Barnet vil være ca 10-11 mnd, men jeg tror det blir litt mye stress å ha babyen rundt oss på dagen (vi lager mat selv). Vi får se det litt ann om det blir barnepass for en dag+kveld, kun kveld eller hele natta (om vi får råd og lyst til en bryllupsnatt på hotell). Vet jo ennå ikke hvordan den lille vil bli og hvordan h*n vil takle barnevakter.

Skrevet

farmor tilbød seg å ta seg av dem utover kvelden så regner med at det ordner seg. verre med hvordan man skal gjøre de tmed de yngste barna til gjestene...

Skrevet

Min mor tar med seg barna hjem til seg når det kommer flere gjester til kaffe og kaker kl ni og vår får vi hjem igjen dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...