Gå til innhold

"halvbror"

Anbefalte innlegg

Skrevet

bio mor prenter inn i hodet på de 2 små jentene til sambo at det er det som kommer... de er bare 3 og 4 år... jeg har en sønn på 8 år og har sagt han får en bror.. syntes de er for små til å få dette prentet inn i hodet... de finner jo ut av det slutt uannsett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker når jeg var liten, fikk en "halvbror" da jeg var 10. Synes det var såååå dumt t folk presiserte at det "bare" var halvbroren min. Han er jo like mye familie uansett!

En bror er en bror!

Skrevet

det jeg og mener... og hva skjønner vel en 3 og 4 åring av det der.... alle er jo like verdifulle uannsett hvem de har som mor og far....

Skrevet

Er et idiotisk ord dette halvbror.

Søsken er søsken uansett syns nå jeg!!!!!!!

Har både "halv"bror og "halv"søster og de betyr like mye i livet mitt som min "hel"bror hehehehehe IDIOTISK!!!!!!!!!!

Skrevet

bra det er noen som er enig... trodde nesten det var bare meg som mente dette....

Skrevet

Jeg har "BARE" en haug med halvsøsken. Når jeg skal forklare familie forholdene sier jeg ikke at jeg har 4 halvsøsken, jeg har fire søsken.

Når de begynner med at; Ja, men det er vel ikke ekte alle sammen??

Joda, men vi er fire som har samme mor, men forskjellig far, og så har pappa en sønn med en annen mor;)

Kan huske jeg ikke skjønte, når jeg var mindre, hvorfor folk kalte oss for halvsøsken!

Jeg er da like glad i dem alle sammen!! (et barns filosofi)

Har kun bodd sammen med en av brødrene mine på heltid, men jeg er ikke verken mer eller midre glad i ham enn de andre!

Skrevet

Får jeg himlende øyne osv. så fortsetter jeg med hvor heldig lillesøstra mi er som har ett søsken mer en meg, men jeg har jo 2bonus søsken også jeg da (stesøsken er jo ikke noe positivt ord), så egentlig så er det jo jeg som har flest søsken... bla, bla, bla... legger ut i det vide og det breie. Da tier de fort still...

Men poenget er jo at barna er nok forsmå til å skjønne hva halvsøsken egentlig betyr...

Skrevet

hadde dere tatt dette opp??

Skrevet

Ja jeg tror jeg hadde det.Hun burde vite bedre enn å proppe ungene full av slikt tull som dette.

Skrevet

hvordan? har sååå lyst å si noe men vet ikke hvordan... har ett ok forhold nå som funker for alle og redd for at det skal bli dårlig... har vært det før...

Skrevet

Nei akkurat dette er ikke lett å svare på....ikke så lett hvis det har vært trøbbel før.Men kunne vært greit å spurt forsiktig om det ikke heller hadde vært bedre å kalle den lille for lillebror i stede for halvbror.

Skrevet

kan prve det... høre litt med sambo... takk for svar

Skrevet

Der er vi litt mer heldig.

Samboeren min har en datter fra før og vi sier at hun skal få en lillebror og at hun skal bli storesøster....

Biologisk mor sier det samme som oss.

Men så har hun 2 barn fra før av også så å konsentrere det rundt halvsøsken og helsøsken syns jeg bare er trist....

Jeg har en bror som jeg absolutt ikke har noe genetisk sammenheng med men han er en BROR for meg for vi har bodd sammen i samme hus i mange år når vi var små.

Jeg tror jeg ville ha snakket litt med denne mora jeg da. Syns ikke det er riktig av henne... Men hun er kanskje bitter....???

Skrevet

Jeg har det også slik, pappaen til sønnene mine poengterer at det "er ikke et ordentlig søsken" (!) bare et halvsøsken.

Fortalte guttene mine at her hjemme er alle sammen mine barn, og de er søsken selv om de har forskjellig far.

Skrevet

Huff!!

Er fremtidig alenemor, så den lille jenta som ligg i magen min blir bare å ha "halv" søsken.

Eg ville aldri ha printet inn i hodet på henne i fremtiden når pappan hennes eventuelt blir far til flere, at de bare er halvsøsken.

Rett å slett barnslig av barnemoren, synes du burde ta d opp me ho.

Skrevet

Det virker som en bedre ide at din mann tar det opp med eksen sin enn at du gjør det. Det erjo tross alt hans ansvar siden han har barn med begge, og da slipper du å få ubehageligheter.

Jeg har to barn med to forskjellige fedre og var ganske opptatt av det med halvbrødre da den minste ble født. Men det føltes nok mer som en ordentlig bror for den største selv om han var 9 da han ble født. Det var nok like stort som om det var helbror og det virker som han tenker på ham som en helbror. Tror det er viktigere at de bor sammen og har en bra kjemi, forhold seg imellom enn om de er biologiske søsken helt og fullt. Hadde ei venninne med mange halvsøsken på begge sider og hun snakket om de som bodde hos den andre forelderen som halvsøsken og de hun bodde med som helsøsken selv om de fleste var halv. De som bodde i en annen by så hun sjelden og kjente ikke så godt. Tror også det er veldig viktig for at det skal fungere bra mellom ungene at den nye barnefaren prøver så langt det er mulig å ikke forskjellsbehandle de ungene som ikke er "hans". Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...