Gjest Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Er i uke 36. og fingrene mine har vært hovne i flere uker. Særlig om natta, men også på dagtid føles det som fingrene "sover", har liksom ikke helt følelse i dem og det prikker. I natt klarte jeg såvidt å knytte høyre hånda. Flere som har det sånn? Kan ikke huske noe lignende fra sist...
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Jeg har det sånn. men jeg har 3+ i ødem... legen sier det er vann i kroppen... det er ikke noe godt.
Krissa-80 Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Det du har kalles Karpal tunnel syndrom. Nervene i håndleddet ligger i klem pga vann, og dette resulterer i numne fingre og smerter. Har dette selv og var hos ortoped på mandag. Jeg kunne få operasjon hvis jeg ville, men siden det er 4dager til min termin og 21 til ul-term, valgte jeg å avstå. Kan jo ikke risikere å ha to nyopererte hender og en nyfødt baby... Ortopeden sa det ville gå seg til etter fødsel,men at det kunne ta litt tid. Fikk laget noen skinner til hendene,men syns dette hjelper lite. Snakk med jordmor el lege om dette, og du vil få henvisning til ortoped, så kan du høre hva de vil anbefale. Skikkelig plagsomt dette, men vi er snart i mål nå Hold ut! Lykke til!!
minime<3 in belly Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Jeg var veldig plaget av det helt i førsten av svangerskapet men det har avtatt, men det er veldig plagsomt.... Jeg klarte ikke lee på armene til slutt på natta`n... Tok lang tid før jeg fikk de til å våkne igjen... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå