Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Dette virker sikkert som et sært innlegg, men jeg blir så lei meg , og mer lei meg for hver kommentar jeg får. Jeg hadde en fæl fødsel forrige svangerskap, uten at jeg skal utbrodere det, og alle mine venner fikk self. vite hvor fælt det var. Når folk får høre fæle historier, liker de å fortelle det videre, og så videre ....Veldig mange har hørt om fødselen min, og jeg har bare sluttet å bry meg om det. Nå som jeg er gravid igjen har jeg mannet meg opp til å føde igjen. Det har vært en lang prosess, gått til psykolog, samtaler med mange jordmødre og brukt 4 år før ny unge ble planlagt. Jeg er stolt av meg selv og motet mitt. Men.... når jeg møter folk som har hørt om fødselen min, men ikke fra meg, og som ser at jeg har mage, sier de. Ja, har du bestilt keisersnitt nå da!? Så svarer jeg at nei , jeg håper på å få føde vaginalt. Da himler de med øynene og spør: HVORFOR VIL DU DET? Så må jeg forsvare meg , som om jeg er dum som vil føde og sette livet mitt på spill bare for å føde. De får det til å virke som om det er noe galt med meg. Jeg har da tenkt å overleve fødselen. De synes sikkert jeg er egoistis som tar sjansen på å få meg en knekk. Sist gikk det bare fint med ungen, men verre med meg, men etter et års tid var alt i orden. Man kan ta mange forhåndsregler for å sørge for en bedre opplevelse nå, men alle har bestemt seg for at jeg ikke er riktig klok..........
litakine og Theodor Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 ikke hør på de dumme menneskene, folk vet ikke bestandig hva dem prater om. Synes det er kjempe tøft av deg å føde vaginalt etter en vond opplevelse
Fabelaktiv Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 u go girl!! Tøff høres du ut for meg, alle kan få en knekk og til de idiotene som legger seg opp i dine valg (selv om de sikkert mener det beste) så kan du vel si at " Jeg skjønner ikke helt hvor du har fått detaljene dine fra og jeg syns du er langt over kanten på dine velmenende råd her" eller noe sånt lykke til og håper det går atskillig bedre enn sist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå